Wy­ko­naw­cą bę­dzie ILF Con­sul­ting En­gi­ne­ers Pol­ska, pod­miot, któ­ry wy­grał ogło­szo­ny w tej spra­wie prze­targ. Stu­dium wy­ko­nal­no­ści ma być go­to­we w pierw­szym kwar­ta­le przy­szłe­go ro­ku i po­słu­ży do dal­szych prac pro­jek­to­wych.

Kil­ka mie­się­cy te­mu fir­ma Ernst & Young Bu­si­ness Ad­vi­so­ry za­koń­czy­ła pra­ce do­ty­czą­ce ana­li­zy eko­no­micz­nej bu­do­wy ga­zo­cią­gu Pol­ska–Li­twa. Z wstęp­nych sza­cun­ków wy­ni­ka, że mo­gło­by po­wstać po­łą­cze­nie o dłu­go­ści 562 km i prze­pu­sto­wo­ści umoż­li­wia­ją­cej trans­port do kra­jów bał­tyc­kich do 2,3 mld m sześc. ga­zu rocz­nie. Koszt in­we­sty­cji wy­niósł­by 471 mln eu­ro (1,96 mld zł), z cze­go więk­szą część, bo oko­ło 73 proc., po­no­si­ła­by Pol­ska, gdyż na te­re­nie na­sze­go kra­ju zna­la­zł­by się zde­cy­do­wa­nie dłuż­szy od­ci­nek ga­zo­cią­gu niż na Li­twie.