Reklama

Rynek rowerowy zaczyna się ożywiać

Po kilku latach stagnacji wart około pół mld zł polski rynek rowerowy zaczyna ożywać

Publikacja: 06.08.2012 02:14

Rynek rowerowy zaczyna się ożywiać

Foto: Bloomberg

– Po okresie ok. dwuletniej stagnacji rynek rowerowy w Polsce wyraźnie się ożywił, obserwujemy wzrost ilości i wartości sprzedanych rowerów, zdecydowane zmniejszenie zapasów producentów z poprzednich kolekcji oraz podwyższenie średniej ceny sprzedaży roweru – mówi Dariusz Budny, dyrektor sprzedaży i marketingu firmy Kross, największego krajowego producenta rowerów.

– Ożywieniu sprzyja obecnie stosunkowo długi sezon, poprawiająca się infrastruktura oraz moda na zdrowy i aktywny styl życia – tłumaczy Budny.

W zeszłym roku Kross, który ma około 20 proc. udziałów w polskim rynku, odnotował 3--proc. wzrost sprzedaży. Pierwsze półrocze wskazuje, że ten rok może być także udany.

– Spodziewamy się przynajmniej kilkuprocentowego wzrostu rynku w kolejnych latach – prognozuje Budny.

Z większą ostrożnością patrzy w przyszłość Giant, trzeci gracz na krajowym rynku z 10-procentowym udziałem. Polski oddział tajwańskiego producenta na razie nie dostrzega wyraźnego wzrostu, ale przewiduje, że wkrótce trend się poprawi. – Ludzie, zwłaszcza młodzi, widząc rosnące ceny paliw czy opłat parkingowych stwierdzają, że to pożera dużą część ich dochodów i przesiadają się na rower – komentuje Zbigniew Rodziewicz, dyrektor generalny Giant Polska. – W I półroczu odnotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży w grupie rowerów szosowych. Wynika to z rosnącej ostatnio mody na uprawianie triatlonu – dodaje Rodziewicz.

Reklama
Reklama

Z kolei Kross od początku roku zauważył znaczny skok popularności (o 35 proc.) w segmencie rowerów miejskich, a spadek w sprzedaży wciąż najpopularniejszych rowerów górskich. Według producenta wynika to z rosnącej świadomości klientów. Ten typ roweru stał się gadżetem, który jak element ubioru wykorzystywany jest przez kobiety i mężczyzn głównie w dużych miastach.

Jak wynika z danych Kross, Polacy decydują się też na coraz droższe modele. Najczęściej kupujemy rower w przedziale 900 – 1099 zł. Dwa lata temu 68 proc. rowerów sprzedanych przez producenta kosztowało poniżej 899 zł. Rok temu odsetek tych najtańszych modeli wynosił już 51 proc. W pierwszej połowie roku wskaźnik ten wyniósł zaledwie 14 proc.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama