Widać wyraźnie, że Niemcy zamierzają walczyć o swój udział w rynku niższymi cenami. Bo za bilet na trasie Warszawa – Berlin – Warszawa np. na 25 marca z powrotem 28 marca w niemieckiej linii zapłacimy 281 zł, za bilet LOT nie mniej niż 490 zł. Przy tym LOT oferuje wcześniejszy rejs rano, więc daje więcej czasu na pobyt w Berlinie dla wracających tego samego dnia, ale z kolei z Air Berlin można wrócić później. LOT oferuje, jak na razie na tej trasie dwa połączenia dziennie, Air Berlin „wszedł" z większym impetem i proponuje trzy loty dziennie od poniedziałku do piątku, w sobotę – jeden lot, zaś w niedzielę dwa.

Dla Air Berlin, który jest drugą po Lufthansie co do wielkości linią niemiecką, Lotnisko im. Fryderyka Chopina w Warszawie będzie trzecim (po Krakowie i Gdańsku) polskim portem, do którego niemiecka linia ma latać. Od marca 2013 r., jak zapewnił na konferencji prasowej w Warszawie prezes niemieckiego przewoźnika Hartmut Mehdorn, jego linia będzie oferowała tygodniowo 48 połączeń z Polską, ponieważ planuje również zwiększenie liczby lotów do Krakowa. – Z naszych badań wynika, że rośnie zapotrzebowanie na połączenia między Polską a Berlinem. Wzrasta ruch biznesowy oraz turystyczny – powiedział szef Air Berlin.

Zwiększenie liczby lotów do Polski, to pomysł na ożywienie biznesu Air Berlin. Linia właśnie poinformowała, że jest zmuszona do wprowadzenia kolejnego programu cięcia kosztów. W ramach zmniejszania wydatków i poszukiwania dochodów Air Berlin planuje zmniejszenie floty z obecnych 158 maszyn do 135. Wiosną przewoźnik zapowiedział cięcia od pułapu 170 maszyn, ale okazały się one niewystarczające.

Air Berlin oferuje połączenia do 170 miejsc w 40 krajach. Jest drugą co do wielkości linią lotniczą w Niemczech, zatrudnia 9 tys. 300 osób. Linia przewiozła w 2011 r. ponad 35 mln pasażerów. Przewoźnik ma partnerstwo z linią Etihad Airways ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Etihad kupił 29,2 proc. udziałów w Air Berlin). Średnia wieku floty Air Berlin to pięć lat, a przewoźnik ma również umowę o wspólnych rezerwacjach z Air France/KLM, ponieważ Etihad jest członkiem sojuszu Skyteam. Z kolei Air Berlin należy do Oneworld, gdzie liderem jest British Airways.