W 2011 roku rynek ten zwiększył swoją wartość o ponad 18 proc. do 28,5 mld zł. Z kolei w 2010 r. obserwowaliśmy 16,5-proc. zwyżkę. Analitycy spodziewają się, że w kolejnych latach marki własne będą stanowić coraz większą część rynkowego „tortu". Ten segment może rosnąć średnio o 21 proc. Do jego wzrostu  przyczyniać się będzie rozwój oferty private label we wszystkich kanałach handlu nowoczesnego, jak również w hurtowniach zaopatrujących sklepy tradycyjne.

Marki własne rosną w siłę z kilku powodów. Sprzyja im m.in. spowolnienie gospodarcze, ponieważ konsumenci szukają tańszej oferty. Sieci, wychodząc naprzeciw ich potrzebom, proponują produkty marek własnych. Firma PMR podkreśla, że detaliści powiększają dotychczasową ofertę produktów z własnym logo, wprowadzają marki własne w nowych kategoriach, a także optymalizują asortyment, wycofując produkty mniej rotujące, a na ich miejsce wprowadzając nowe. Warto też zauważyć, że jakość produktów sprzedawanych pod markami własnymi rośnie. Ponadto sieci bardzo mocno promują ten segment.