- W 2012 r., zgodnie z planem, udało się nam zwiększyć sprzedaż o 5 proc. Pociągnęły ją w górę przed wszystkim lokalne w Warszawie i Wrocławiu, gdzie zanotowaliśmy wzrost dwucyfrowy – mówi „Rz" Jerzy Becz, prezes firmy QLT Restaurant & Bar, prowadzącej sieć browarów restauracyjnych Bierhalle.
Tak dobry wynik jest głównie zasługą Euro2012. W obu tych miastach odbywały się mecze, co przyciągnęło do nich rzesze kibiców. Piłkarskie mistrzostwa pozytywnie przełożyły się też na wyniki największych browarów w Polsce.
- Rok 2012 był pierwszym o wielu lat, gdy wyhamował spadek sprzedaży piwa w gastronomii – wyjaśnia Marcin Burdach, dyrektor ds. HoReCa w Carsberg Polska, trzecim producencie piwa w Polsce.
Firmie, jako sponsorowi Euro2012, udało się w ubiegłym roku zwiększyć sprzedaż w lokalach o niemal 8 proc. W sumie popyt na piwa w kanale HoReCa (hotele, restauracje, catering) był na poziomie z 2011 roku. Wartościowo sprzedaż zwiększyła się o 3 proc., do 5,2 mld zł - wynika z danych GfK Polonia, na które powołuje się Kompania Piwowarska.