Producenci samochodów prześcigają się w nowoczesnych gadżetach uprzyjemniających życie kierowcy. Teraz okazję do wykorzystania nowych pomysłów dają smartfony. Ich możliwości oferowane są zarówno w autach luksusowych, jak i te popularnych, czego przykładem jest Chevrolet.
Ta jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Polsce marek wyposaża od marca modele Aveo i Cruze w technologię MyLink. Pozwala ona kierowcy poprzez funkcje Siri, czyli inteligentnego asystenta, na wydawanie poleceń głosowych. Także nowy SUV Chevroleta - Trax, który zadebiutuje na polskim rynku wiosną tego roku, również będzie oferowany z radiem MyLink oraz funkcją Siri.
Użytkownicy korzystający z najnowszych wersji iPhone'a z systemem operacyjnym iOS6 mogą zlecić funkcji Siri wykonanie wielu różnych zadań. W tym czasie kierowca bezpiecznie skupia się na obserwacji drogi i nie musi odrywać rąk od kierownicy. Wystarczy jedynie połączyć iPhone'a z MyLinkiem za pośrednictwem technologii Bluetooth oraz skorzystać z przycisku na kole kierownicy.
W Aveo i Cruze można w ten sposób m.in. dzwonić do osób z listy kontaktów w telefonie, odtwarzać muzykę z biblioteki iTunes, a także automatycznie przełączać jej źródło z radia na iPod'a, odsłuchiwać, tworzyć i wysyłać wiadomości tekstowe, czy też dodawać wpisy w kalendarzu. - Nasi klienci cenią bezpieczne, łatwe w obsłudze i niezawodne funkcje przyłączeniowe, a Siri uzupełnia możliwości systemu MyLink, oferując niezapomniane wrażenia z jazdy – twierdzi Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet i Cadillac Europe.
Na wykorzystanie iPhone'a postawił także Mercedes. Już przed rokiem zaprezentował pełną integrację systemu telematyki ze smartfonem. Kierowca posiadający iPhona może porozumiewać się z nim za pomocą komend głosowych, a wszystkie funkcje są pokazywane na dużym wyświetlaczu.