Zgodnie z badaniami przedstawionymi w raporcie „Generation Mobile 2013" niezmiennie liderem wśród urządzeń mobilnych pozostaje w Polsce tradycyjny telefon komórkowy, z którego korzysta 57 proc. osób.
Jedna trzecia rodaków posiada i korzysta ze smartfona, a co setny mieszkaniec „kraju nad Wisłą" deklaruje, że nie korzysta z żadnego urządzenia mobilnego, a 12 proc. z nas ma zarówno telefon, jak i smarfon.
Demograficzny rys użytkownika urządzenia typu „smart" to osoba wykształcona na poziomie co najmniej średnim, zamieszkująca średnie bądź duże miasto. Statystycznie częstszymi konsumentami nowoczesnych technologii są mężczyźni, głównie mieszczący się w przedziale 25-45 lat.
Badanie potwierdziło, że korzystamy z nielicznych dostępnych w tego typu sprzętach funkcji. 84 proc. badanych smartfonem robi zdjęcia i filmiki, czterech na pięciu komunikuje się za pomocą urządzenia, a 74 proc. słucha muzyki.
Coraz częściej wprowadzamy do swojego urządzenia nowe aplikacje. Prawie 60 proc. korzystających ma od 10 do nawet 50 zainstalowanych aplikacji. Często są to funkcję dodatkowo płatne.