- Jako globalna firma motoryzacyjna GM potrzebuje silnej obecności w Europie — zarówno w zakresie projektowania i rozwoju, jak i produkcji i sprzedaży — powiedział Dan Akerson, prezes i dyrektor generalny GM, podczas spotkania prasowego w Adam Opel Haus. - Opel jest kluczem do naszego sukcesu i ma pełne poparcie swojej spółki macierzystej.
Zarząd wybrał Niemcy na miejsce planowego spotkania, aby z pierwszej ręki otrzymać informacje na temat postępów 10-letniej strategii DRIVE!2022 i trudnej sytuacji w branży motoryzacyjnej w Europie. Zarząd skorzystał z tej okazji, aby spotkać się z ekonomistami, członkami związków zawodowych i politykami.
Poza Akersonem w konferencji prasowej w Rüsselsheim uczestniczyli także dyrektor generalny Opla, Karl-Thomas Neumann, prezes rady nadzorczej Steve Girsky i przewodniczący rady pracowniczej, Wolfgang Schäer-Klug.
Zarząd konecrnu z USA zebrał się w centrali Opla pod Frankfurtem z okazji dwudniowej narady kwartalnej.
Opel stracił w Europie od 1999 r. 18 mld dolarów, w tym 1,8 mld w 2012 r. Obie marki Opel i Vauxhall usiłują nowymi modelami -autem miejskim Adam, SUV Mokka i kabrioletem Cascada - powstrzymać spadek sprzedaży. Do 2016 r. planują wypuszczenie 23 nowych samochodów albo nowszych wersji obecnych i 13 nowych układów napędu.