Według nich, 53 proc. młodych wykształconych Polaków, którzy mieli konktakt z kulturą brytyjską, chętnie nawiązałoby współpracę biznesową z Wielką Brytanią. Jeszcze więcej, bo 65 proc. z nich jest zainteresowana wyjazdami turystycznymi do Wielkiej Brytanii.
Jak podkreśla raport British Council, zainteresowanie współpracą biznesową z Wielką Brytanią rośnie znacząco m.in. w wyniku zdobywania brytyjskich kwalifikacji, pogłębiania znajomości języka angielskiego, udziału w programach wymiany edukacyjnej czy w wydarzeniach kulturalnych i związanych ze sztuką. Raport pod tytułem „Kultura znaczy biznes" powstał w wyniku internetowego badania Ipsos MORI i YouGov w dziesięciu krajach, będących kluczowymi partnerami handlowymi Wielkiej Brytanii (m.in. Brazylia, Chiny, Hiszpania, Indie, Polska i Rosja). Zbadano opinie ponad 10 tysięcy młodych ludzi w wieku 16-34 lat, o co najmniej średnim wykształceniu, mieszkańców dużych miast, definiowanych jako potencjalnych przyszłych liderów biznesu i przedsiębiorców. Średnio, poziom biznesowego zainteresowania Wielką Brytanią jest o 11 punktów procentowych wyższy wśród osób, które miały styczność z brytyjską kulturą, niż wśród tych, które takiego doświadczenia nie miały.