Przebieg S1 trafi pod obrady sejmu

Kontrowersyjny wariant budowy drogi S1 będzie tematem debaty sejmowej.

Publikacja: 20.06.2013 14:00

- Nie ma wa­riantu najkorzystniejszego w tym momencie, opty­malnego i akceptowanego przez wszystkie strony (...) – tak dyskusję na temat kontrowersyjnego odcinka drogi S1 między Mysłowicami, a Bielskiem-Białą skomentowała Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

O kontrowersjach wokół wariantów drogi S1 i zagrożeniu utratą setek miejsc pracy mówi się coraz głośniej. PG Silesia w pismach kierowanych do Ministerstw Transportu, Gospodarki oraz odpowiednich resortów wykazuje szkodliwość wariantu A nie tylko dla przedsiębiorstwa, ale i lokalnej społeczności. W sprawie szkodliwego dla dalszych interesów PG SILESIA wariantu A interpelował Poseł Stanisław Szwed.

- Problem z wyborem trasy S1 ciągnie się od wielu lat. (...) nie może być tak, że wybór któregoś z wa­riantów trasy nastąpi kosztem tego, że część tych kopalń zostanie zamknięta czy nie będzie wydobycia węgla, bo to byłoby zupełnie bezcelowe.  (...) Jeżeli jest możliwość wyboru, to na pewno powinno przeważyć na szali utrzymanie miejsc pracy, a nie ten drugi wybór(...) – przekonywał na posiedzeniu w maju Poseł Stanisław Szwed.

Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, odpowiadając na interpelację, wyraziła przekonanie, że „na pewno nie chcielibyśmy budować jako resort transportu – myślę, jako cały rząd – dróg w miejscu, kiedy wywołują one tak straszne protesty i niszczą zasoby naturalne: czy to węgiel kamienny, czy to ob­szary chronione(...)".

Dziś już wiadomo, że planowane na przełomie maja i czerwca posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zostało przesunięte przynajmniej o miesiąc. Do dyskusji włącza się coraz więcej polityków. Gminy oraz związki zawodowe wydają w tej sprawie stosowne uchwały, stanowczo sprzeciwiając się wariantowi A drogi S1.

- Nawiązujemy dialog nie tylko z GDDKiA, ale również decydentami oraz właściwymi ministerstwami. Wierzymy, że całościowe naświetlenie wszelkich problemów związanych z budowaną drogą oraz szkodliwość wariantów przebiegających przez tereny wydobywcze kopalni dla całego lokalnego społeczeństwa pozwoli podjąć właściwą decyzję dotyczącą przebiegu planowanej drogi. Inwestycja nie może się odbyć kosztem ludzi, ich pracy, dobytku czy rozwoju regionalnego terenów, przez które przebiegać ma droga – tłumaczy PG Silesia.

- Nie ma wa­riantu najkorzystniejszego w tym momencie, opty­malnego i akceptowanego przez wszystkie strony (...) – tak dyskusję na temat kontrowersyjnego odcinka drogi S1 między Mysłowicami, a Bielskiem-Białą skomentowała Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

O kontrowersjach wokół wariantów drogi S1 i zagrożeniu utratą setek miejsc pracy mówi się coraz głośniej. PG Silesia w pismach kierowanych do Ministerstw Transportu, Gospodarki oraz odpowiednich resortów wykazuje szkodliwość wariantu A nie tylko dla przedsiębiorstwa, ale i lokalnej społeczności. W sprawie szkodliwego dla dalszych interesów PG SILESIA wariantu A interpelował Poseł Stanisław Szwed.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku