Carlos Ghosn zakłada, że rynek samochodów w Rosji ożywi się i z pomocą AwtoWAZ przejmie w nim 40 proc. W Indiach uruchomił produkcję tanich pojazdów Datsuna.
Według danych Zrzeszenia Europejskiego Biznesu AEB sprzedaż samochodów w Rosji malała przez 4 ostatnie miesiące wraz z problemami gospodarki tego kraju. AEB zwiększył niedawno prognozę rocznego spadku do 5 proc.
Prezes Renaulta-Nissana jest jednak optymistą i zakłada wzrost rynku w dłuższej perspektywie, bo mało mieszkańców Rosji ma własne 4 kółka. — Nie wątpię ani przez chwilę, że proporcja posiadaczy samochodów w Rosji powinna być nie mniejsza niż w Portugalii, Hiszpanii i Włoszech. Może dochodzić do kwartalnego, a nawet rocznego spadku sprzedaży, ale jestem pewien, że trwała tendencja jest wzrostowa — powiedział w wywiadzie dla dziennika „Wiedomosti".
W Rosji 300 mieszkańców na 1000 ma samochód, podczas gdy średnia europejska wynosi 500 — dodał.
W 2012 r. Renault-Nissan sfinalizował umowę o przejęciu do połowy 2014 r. kontroli nad AwtoWAZ, pogłębiając istniejące od 4 lat partnerstwo z rosyjskim producentem, bo chce korzystać z popytu na nowe pojazdy wśród Rosjan o rosnących dochodach i aspiracjach.