Polskie studia produkują już nie tylko doskonałe gry na komputery PC czy konsole, jak „Wiedźmin" czy „Dead Island". Coraz częściej nasz kraj jest też kojarzony jako miejsce, gdzie powstają bardzo dobre gry na urządzenia mobilne.
Ich produkcja jest znacznie prostsza i tańsza. Budżety pojedynczych tytułów nie przekraczają kilkudziesięciu tysięcy złotych, co powoduje, że konkurencja w tym segmencie jest ogromna. Poważniejsze produkcje mogą kosztować kilkaset tysięcy, a największe nawet ponad 1 mln zł.
W tym segmencie lokuje się produkcja bydgoskiego studia Vivid Games. Spółka w listopadzie 2012 r. wypuściła grę sportową „Real Boxing" (w wersji na urządzenia z systemami operacyjnymi iOS i Android), która w zgodnej ocenie ekspertów jest jednym z najlepszych symulatorów walki bokserskiej, jaki kiedykolwiek trafił na rynek. Vivid Games nie ukrywał zresztą, że zależy mu na stworzeniu gry, która mimo że powstała z myślą o urządzeniach przenośnych, nie będzie odbiegała jakością od produktów tworzonych na komputery PC czy konsole.
Szybko okazało się, że tytuł bardzo dobrze trafił w gusta odbiorców lubiących gry sportowe – produkcja zajmuje wysokie miejsce w rankingach popularności. Vivid Games sprzedał do tej pory już 0,5 mln kopii „Real Boxing". – Sprzedaż rozwija się zgodnie z planami – mówi Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Twierdzi, że spółka księguje też coraz większe przychody z mikrotransakcji, przy wykorzystaniu których gracze mogą dokupować różne gadżety towarzyszące bokserskiej rozgrywce.
Nie ukrywa zadowolenia ze sprzedaży „Real Boxing" na konsolę PS Vita, która ruszyła tydzień temu (w Europie). – W pierwszym tygodniu nasz tytuł był drugą najczęściej kupowaną grą na w serwisie PlayStation Network – mówi. Liczy, że premiera również na rynku amerykańskim (zaplanowana na 17 września) okaże się równie dużym sukcesem.