Gracze kupują "Real boxing"

Bydgoski Vivid Games sprzedał już 0,5 mln kopii gry „Real Boxing". Firma liczy, że do końca roku sprzedaż sięgnie 1 mln egzemplarzy.

Publikacja: 09.09.2013 08:29

Vivid Games zarabia coraz więcej na swoch produkcjach

Vivid Games zarabia coraz więcej na swoch produkcjach

Foto: Rzeczpospolita

Polskie studia produkują już nie tylko doskonałe gry na komputery PC czy konsole, jak „Wiedźmin" czy „Dead Island". Coraz częściej nasz kraj jest też kojarzony jako miejsce, gdzie powstają bardzo dobre gry na urządzenia mobilne.

Ich produkcja jest znacznie prostsza i tańsza. Budżety pojedynczych tytułów nie przekraczają kilkudziesięciu tysięcy złotych, co powoduje, że konkurencja w tym segmencie jest ogromna. Poważniejsze produkcje mogą kosztować kilkaset tysięcy, a największe nawet ponad 1 mln zł.

W tym segmencie lokuje się produkcja bydgoskiego studia Vivid Games. Spółka w listopadzie 2012 r. wypuściła grę sportową „Real Boxing" (w wersji na urządzenia z systemami operacyjnymi iOS i Android), która w zgodnej ocenie ekspertów jest jednym z najlepszych symulatorów walki bokserskiej, jaki kiedykolwiek trafił na rynek. Vivid Games nie ukrywał zresztą, że zależy mu na stworzeniu gry, która mimo że powstała z myślą o urządzeniach przenośnych, nie będzie odbiegała jakością od produktów tworzonych na komputery PC czy konsole.

Szybko okazało się, że tytuł bardzo dobrze trafił w gusta odbiorców lubiących gry sportowe – produkcja zajmuje wysokie miejsce w rankingach popularności. Vivid Games sprzedał do tej pory już 0,5 mln kopii „Real Boxing". – Sprzedaż rozwija się zgodnie z planami – mówi Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Twierdzi, że spółka księguje też coraz większe przychody z mikrotransakcji, przy wykorzystaniu których gracze mogą dokupować różne gadżety towarzyszące bokserskiej rozgrywce.

Nie ukrywa zadowolenia ze sprzedaży „Real Boxing" na konsolę PS Vita, która ruszyła tydzień temu (w Europie). – W pierwszym tygodniu nasz tytuł był drugą najczęściej kupowaną grą na w serwisie PlayStation Network – mówi. Liczy, że premiera również na rynku amerykańskim (zaplanowana na 17 września) okaże się równie dużym sukcesem.

Również we wrześniu „Real Boxing" trafi do oferty Amazon.com. – To pozwoli nam dotrzeć do olbrzymiej liczby potencjalnych klientów – stwierdza Kościelny. Motorem napędzającym sprzedaż polskiej gry mają też być liczne akcje promocyjne planowane na jesień przez serwisy zajmujące się sprzedażą gier.

Kościelny przyznaje, że oczekuje, iż sprzedaż „Real Boxing" będzie jeszcze długo utrzymywała się na wysokim poziomie. – Cały czas rozwijamy tytuł, żeby był jak najlepszy dla użytkownika. Klienci to doceniają, a gra przez dłuższy czas może się cieszyć dużym wzięciem – wyjaśnia. Przypomina, że w branży gier wideo najlepszym okresem sprzedaży jest sezon przedświąteczny. Dlatego do końca roku sprzedaż „Real Boxing" może przekroczyć już 1 mln egzemplarzy.

W przyszłym roku oprócz oczekiwanej dalszej solidnej sprzedaży „Real Boxing" o rezultatach Vivid Games decydowała będzie gra „Godfire: Rise of Prometheus", która trafi na rynek w I kwartale. Powstaje wspólnie z firmą Platige Image, znaną m.in. z tworzenia doskonałych filmów (trailerów) reklamowych, np. „Wiedźmina" czy „Wiedźmina 2". Budżet „Godfire: Rise of Prometheus" będzie większy niż „Real Boxing". – Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i budżetem. Dzisiaj do Internetu trafi pierwszy film z tej gry, która na niedawnych targach Gamescom w niemieckiej Kolonii spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem – podsumowuje Kościelny.

Biznes
Na stole 17. pakiet sankcji wobec Rosji. Cios we flotę cieni i sojuszników Kremla
Biznes
UE bez rosyjskiej energii. Zapaść w motoryzacji. Weto ws. składki zdrowotnej
Biznes
Słabnąca sprzedaż aut uderza w polski przemysł motoryzacyjny
Biznes
Sprzedajemy nie tylko gaz
Biznes
Nowe sankcje USA na Rosję. Przejęcie Santandera. Unia kusi naukowców z USA
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku