Wyniki testów przeprowadzonych przez wpływowe pismo konsumenckie "Consumer Reports" są bardzo wazie dla producentowi, bo Amerykanie korzystają z jego ocen i wskazówek przy robieniu większych zakupów. W przypadku dużych furgonetek (trucków) jego opinie są o tyle istotne, że producenci tych pojazdów zarabiają na nich ponad 12 tys dolarów na sztuce, a ich popularność rośnie.
W tym roku sprzedaż trucków wzrosła w USA o 24 proc. do prawie 1,3 mln, stanowiły 12 proc. całego popytu. Największym szlagierem rynkowym okazał się F-150 Forda.
Silverado 1500 roku modelowego 2014 z silnikiem V8 o pojemności 5,3 l zdobył 81 punktów na 100 możliwych, czy doskonałą ocenę. Ram 1500 z roku 2013 z silnikiem V8 5,7 l uzyskał 78 pkt - wynika z testów drogowych opublikowanych we wtorek.
Silverado 2014 jest najważniejszym modelem General Motors od czasu niemal bankructwa koncernu w 2009 r. Od 2006 r. samochód ten został całkowicie przeprojektowany. Ram 2013 został zmieniony w mniejszym stopniu.
- Prawda jest taka, że nie można pomylić się wybierając jeden z tych dwóch modeli - oświadczył dyrektor pionu testów dla "Consumer Reports" Jake Fisher. - Oba pojazdy mają dobre osiągi, przyzwoite spalanie i są równie wyciszone w środku niczym dobry luksusowy samochód.