Kiedy pod koniec maja tego roku Smithfield ogłosił, iż znalazł się chętny do przejęcia amerykańskiego giganta i, że jest to chiński koncern Shuanghui International, niektórzy amerykańscy senatorowie mieli wątpliwości, czy tak "strategiczne" przedsiębiorstwo może trafić w obce ręce. Jednak akcjonariusze nie bali się Chińczyków i większość zagłosowała za sprzedaniem firmy "w obce ręce". Umowa ma być sfinalizowana w ciągu kilku dni.
Prezes Smithfield, Larry Pope podkreślił, że transakcja to dobra wiadomość dla "akcjonariuszy, a także dla amerykańskich farmerów i amerykańskiego rolnictwa".
Transakcja, której wartość opiewa na 7,1 mld dol., ma uratować amerykańskiego producenta mięsa przed problemami finansowymi. Będzie to, jak na razie największe przejęcie amerykańskiego producenta przez chińską firmę.
Smithfield- największy producent hot-dogów w USA - to firma z tradycjami. Powstała w 1936 roku. Do firmy należy 460 gospodarstw rolnych, a ponad 2 tys. gospodarstw w 12 stanach ma podpisane z nią kontrakty. W Europie amerykanski koncern jest właścicielem m.in. takich marek jak: Morliny, Krakus, Yano, Constar, Animex, Mazury, Agryf, Suwalki, Ekodrob, Tygryski, Morlinki, Berlinki.
Natomiast chiński Shuanghui International to największy chiński producent mięsny.