Z 11 małych samochodów badanych przez amerykański Insurance Institue for Highway Safety (IIHS) tylko jeden zyskał ocenę „możliwy do przyjęcia" — Chervrolet Spark. Honda Fit i Fiat 500 produkowany przez Chryslera wypadły najgorzej.
Wynik tych testów skłonił pismo „Consumer Reports" do rezygnacji z zalecania kupna Fita. Pismo dodało jednak, że oczekuje, iż nowy przeprojektowany Fit roku modelowego 2015 przejdzie pomyślnie test „dzięki nowości rozwiązań projektowych i niedawnym osiągnięciom Hondy w zakresie tego wymagającego testu".
Honda oświadczyła z kolei, że spodziewa się dobrej oceny dla Fita 2015 we wszystkich testach IIHS, włącznie z testem na zderzenia czołowe niewielką częścią szerokości pojazdu (small overlap front crash test). Samochód ten pojawi się na rynku amerykańskim w tym roku.
Odrębnie Chrysler stwierdził, że Fiat 500 „spełnia lub przekracza wszystkie zalecone przez władze wymogi bezpieczeństwa i nadal zapewnia wysoki poziom ochrony w 4 głównych crash testach wymienianych przez IIHS: bocznym, dachowaniu, tylnym i umiarkowanym niewielką częścią szerokości z przodu pojazdu".
Test na zderzenia czołowe niewielką częścią szerokości pojazdu wprowadzony w 2012 r. jest trudniejszy od testów na zderzenia czołowe, stosowane przez władze USA jako jeden z najtragiczniejszych w skutkach i zarazem jeden z największych wyzwań dla projektantów samochodów. W takim przypadku dochodzi do zderzenia skrajną częścią pojazdu, która jest mniej chroniona. Wówczas cały impet idzie na przednie koło, układ zawieszenia i osłonę przeciwpożarową, powodując poważne obrażenia stóp i nóg.