– Dobra wiadomość jest taka, że dostawcy w końcu posłuchali operatorów i na tegorocznych targach widać wiele nowych modeli smartfonów kosztujących 50 dol. To oznacza, że można ogłosić śmierć tradycyjnych telefonów komórkowych (tzw. feature phone'ów – red.) – powiedział Joergen Bang-Jensen, prezes P4, otwierając konferencję telekomu zorganizowaną trzeci rok z rzędu w Barcelonie. Według niego ta wiadomość w połączeniu z mobilnym Internetem i jego możliwościami to dobry prognostyk dla branży. – Jest wzrost, jest duży wzrost i niektórzy operatorzy, tacy jak Play, będą mogli z niego korzystać – mówił Bang-Jensen. Według prezesa P4 polski rynek komórkowy skurczy się w 2014 r. tylko o 0,5 proc. tylko dzięki wzrostowi, jaki planuje najmłodsza z czterech sieci mobilnych.
– Spodziewamy się 8–10-proc. wzrostu przychodów ogółem w 2014 roku, ale nie tak szybkiego przyrostu liczby użytkowników – zapowiedział Bang-Jensen. – Mam dobrą wiadomość dla naszych dostawców: w 2014 roku zamierzamy sprzedawać więcej smartfonów i tabletów niż w 2013 roku – powiedział. Mimo to według niego wzrost wpływów ze sprzedaży powyżej 4 mld zł (w 2013 r. przychody telekomu wyniosły 3,72 mld zł) będzie pochodną przede wszystkim wzrostu liczby użytkowników. Wpływ na ten wzrost będzie miała również większa wolumenowo sprzedaż urządzeń. P4 spodziewa się również wzrostu liczby użytkowników szerokopasmowego mobilnego Internetu, których w końcu 2013 r. – wg Bang-Jensena – P4 miało około 1,15 mln. To oznacza, że w IV kwartale grono to urosło o ok. 50 tys.
Bang-Jensen ujawnił również, że spodziewa się wzrostu EBITDA firmy do powyżej 1 mld zł. W 2013 r. wyniosła ona 707 mln zł.
Zapewnił, że P4 weźmie udział w aukcji częstotliwości 800 i 2600 MHz. Nie powiedział przy tym, czy wystartuje sam, czy wspierany przez inwestora finansowego. Aby sprzymierzyć się z innym operatorem, firma potrzebowałaby zgody UOKiK.
Spośród 2 mln kart SIM, o które powiększyły się statystyki firmy, 400 tys. kart SIM, które pozyskał P4 w 2013 r., pochodziło z segmentu B2B. W końcu roku operator miał 1,5 mln klientów wśród firm. W sumie w sieci telekomu działało 10,73 mln kart SIM.