Duże wydarzenia sportowe, z transmisjami meczów piłki nożnej na czele, to nie tylko dla Polaków wciąż główna motywacja do zakupu nowego telewizora. Doskonale pokazało to ostatnio Euro 2012 – wówczas w całym roku sprzedaż odbiorników w Polsce (zarówno wartościowo, jak i ilościowo) wzrosła o 14 proc. Teraz może być podobnie.
Nowe technologie ?i duże przekątne
Początek tego roku nie zaczął się jednak dobrze – sprzedaż spadła o 8 proc. Dlatego oczekiwania wobec czerwcowego mundialu w Brazylii są wysokie.
– Branża oczekuje kilkunastoprocentowego wzrostu liczby telewizorów, który przełoży się na kilkudziesięcioprocentowy wzrost wartości sprzedaży w maju i czerwcu. Powyższe spowodowane będzie coraz większym udziałem w sprzedaży telewizorów Full HD, a także coraz tańszymi telewizorami Ultra HD – mówi Wojciech Kiestrzyń, wiceprezes Neonetu. Jak zapowiada, w maju w sklepach tej sieci pojawią się najnowsze modele odbiorników wszystkich liczących się producentów.
– Można się spodziewać, że na zainteresowanie wymianą telewizorów wpłynie większa dostępność i przystępność cenowa technologii 4K – mówi Piotr Papaj, rzecznik prasowy polskiego oddziału Sony Europe (4K to nowy standard wysokiej jakości rozdzielczości obrazu, następca popularnego HD, określany też jako Ultra HD –red.).
– Mistrzostwa świata to zmagania najlepszych z najlepszymi, dlatego mają w sobie dodatkowy magnetyzm. To bez wątpienia przekłada się na sprzedaż, chęć oglądania widowiska w nowej, doskonałej jakości na nowym telewizorze. Przewiduję, że zainteresowanie nowymi telewizorami będzie duże, zwłaszcza tymi oferującymi tryb piłka nożna czy rozdzielczość 4K – wtóruje Olaf Krynicki, rzecznik Samsunga.