Smartfony psują sprzedaż aparatów fotograficznych

Lustrzanki i kompakty mogą podzielić los komputerów. Ich sprzedaż spada, bo wolimy robić zdjęcia smartfonami i tabletami.

Publikacja: 05.05.2014 09:21

Smartfony psują sprzedaż aparatów fotograficznych

Foto: Bloomberg

Rynek aparatów fotograficznych dołuje. Polacy przestali je kupować, bo z powodzeniem zastępują je modnymi dziś urządzeniami mobilnymi. Praktycznie każdy telefon komórkowy i tablet wyposażony jest dziś w optykę umożliwiającą robienie zdjęć w podobnej jakości jak spora część popularnych do niedawna aparatów kompaktowych. W efekcie te ostatnie stały się zbędne.

Jak wynika z przygotowanego specjalnie dla „Rz" zestawienia portalu Ceneo.pl, w I kwartale tego roku popyt na aparaty cyfrowe oraz bardziej profesjonalne lustrzanki skurczył się odpowiednio o 9 i 14 proc. W tym czasie zainteresowanie smartfonami skoczyło aż o 76 proc.

Pozostało 85% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?
Biznes
Warto mieć zielone miasto
Biznes
„Fundusz Putina" zarzucił UE łamanie prawa. Przegrał w sądzie
Biznes
Wiadomo już w jaką firmę Warren Buffett zainwestował miliardy dolarów
Biznes
Ozempic pomoże także w profilaktyce zawałów serca? Zachęcające wyniki