- W roku 2013 sprzedano w Polsce szacunkowo 2 mln litrów cydru. Oczekujemy, że wolumen sprzedaży w tym roku przynajmniej sie potroi – podał zarząd winiarskiej firmy Ambra podczas czwartkowego czatu inwestorskiego na platformie Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. -  Docelowo konsumpcja cydru może osiągnąć poziom ok. 2 proc. sprzedaży piwa, co oznaczałoby w okresie 5 lat osiągnięcie rynku ok. 70 mln litrów – dodał.

W 2013 roku Ambra wprowadziła na rynek markę Cydr Lubelski. Zarząd firmy szacuje, że jej udziały w całym rynku lekkich alkoholi z jabłek przekraczają 40 proc., co daje jej na nim pierwsze miejsce.

- Jako lider szybko rosnącego rynku zamierzamy przynajmniej utrzymać dzisiejszą pozycję – zapowiedział zarząd Ambry.

Jak zaznacza, koncepcja marki, produktu, jego opakowania, jak również jego smak zostały wypracowane w oparciu o dogłębne badania oczekiwań i preferencji konsumenckich. - Oceniamy, że jest to właśnie jednym z powodów entuzjastycznego przyjęcia naszej propozycji produktowej przez polskich konsumentów. Wraz z rozwojem rynku różnicować się będzie profil oczekiwań, za którym będą podążać nasze prace nad dalszym rozwojem portfela produktów. Cydr jest produktem naturalnym i opieramy naszą strategię na maksymalizacji jakościowej – komentują władze winiarskiej spółki.

Ambra jest największą firmą winiarską w Polsce. Należą do niej takie marki jak El Sol, Fresco i Cin&Cin.