W mediach społecznościowych, które wykorzystano w badaniu „Gdzie, za ile, jak długo – przeciętny Polak na wakacjach" przeprowadzonego przez AC Nielsen na zlecenie Mondial Assistance na góry wskazano 211 tys. razy.
Co ciekawe, gór nie ma w Top 10 w żadnym innym kraju. Kolejne na liście wakacyjne obozy oraz zorganizowane wyjazdy i wycieczki wskazano 197 tys. razy. W najpopularniejszej kategorii rozmawiano m.in. o takich rzeczach, jak miejsce na wyprawy w góry, prowiant na długą wyprawę, pogoda i warunki meteo w wysokich górach.
– Takie wyniki analizy polskich forów turystycznych odpowiadają wynikom naszego badania turystycznego, w którym w tym roku wyjątkowo dużo pytanych – 51 proc. – zadeklarowało, że na wyjazd wakacyjny wybierają się w kraju – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance. ?– Niepokojące jest to, że sporo osób planujących krajowe wakacje nie myśli o bezpieczeństwie. Zakup ubezpieczenia deklaruje jedynie 15 proc.
1332 zł wyda przeciętny Polak na wypoczynek wakacyjny w kraju, o 141 zł więcej niż rok temu.
Europejczycy planując wakacje, na pierwszym miejscu stawiają fakt, że ma to być wylot, nie biorą pod uwagę innego środka transportu niż samolot. Drugą kwestią, jaką poruszają na forach, jest poszukiwanie towarzysza podroży. Na trzecim miejscu uplasowały się rejsy. Niemcy najczęściej rozmawiają o liniach lotniczych, agencjach turystycznych i zagadnieniach prawnych związanych z podróżowaniem – wizach, paszportach, lokalnych podatkach. Włochów interesują okazyjne oferty, Holendrzy rozmawiają o towarzystwie w podroży, a Austriacy, Anglicy i Hiszpanie szukają informacji o liniach lotniczych. Nieco odmienne oczekiwania mają Francuzi – tam na pierwszym miejscu na liście wyszukiwania znajdują się hotele z usługami all inclusive.