Władze Fabryki Obrabiarek Rafamet podkreślają, że pozyskanie tego kontraktu nie było łatwe. Negocjacje trwały pół roku, a do walki stanęło 10 firm z Europy, USA i Chin. - Na wybór naszej tokarki miało wpływ wiele czynników. Najważniejsze z nich to pozytywne opinie dotychczasowych klientów na temat jakości naszych maszyn, szybkości realizacji kontraktu oraz sprawności i kompleksowości serwisu technicznego – przekonuje Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Rafamecie i dodaje: - Kontrakt został zrealizowany terminowo, bez zastrzeżeń. Klient jest zadowolony i liczymy na dalszą współpracę.
Klientem jest firma wydobywcza SNIM, która jest także zarządcą infrastruktury kolejowej w Mauretanii. Jak przekonuje Rafamet, na mauretańskich szlakach kolejowych regularnie jeżdżą najdłuższe pociągi towarowe na świecie o długości około 3 km, złożone z czterech lokomotyw, ok. 210 wagonów, każdy dostosowany do przewozu 85 t rud żelaza i kilku wagonów osobowych, o masie przekraczającej łącznie 22 tys. ton. Tokarka KCM 150 N z raciborskiej fabryki, służąca do obróbki kół kolejowych, trafi do Nouadhibou - miasta portowego w północno-zachodniej Mauretanii.
Kontrakt pomiędzy Rafametem i SNIM został zawarty we wrześniu 2013 r. Odbiór techniczny właśnie się zakończył, natomiast montaż maszyny u klienta planowany jest jesienią 2014 r.