Reklama

Kara na Hyundaia za opieszałość

Hyundai Motor zapłaci 17,35 mln dolarów kary za zbyt późne poinformowanie o defekcie układu hamulcowego - ogłosił NHTSA

Publikacja: 08.08.2014 17:21

Kara na Hyundaia za opieszałość

Foto: ROL

Amerykański Urząd Bezpieczeństwa Transportu Drogowego wyjaśnił, że koreański producent zwlekał z ogłoszeniem akcji przywoławczej w związku z wadą układu hamulcowego, która mogła doprowadzić do jego przedwczesnej korozji w ok.43 500 sedanach Genesis z lat modelowych 2009-12.

"Zamiast ogłosić taką akcję, Hyundai polecił dealerom wymienić płyn hamulcowy w tych samochodach, bez wyjaśnienia konsekwencji pozostawienia starego płynu. Hyundai nie poinformował ponadto właścicieli aut Genesis o możliwych konsekwencjach dla bezpieczeństwa. Ostatecznie ogłosił akcję w październiku 2013 w wyniku postępowania wyjaśniającego podjętego przez NHTSA" - stwierdza komunikat.

Nie doszło do ofiar śmiertelnych w wypadkach z tego powodu, ale urząd otrzymał meldunki o 6 kolizjach i dwóch przypadkach odniesienia obrażeń. Przepisy federalne wymagają, by firmy samochodowe informowały urząd w ciągu 5 dni o wszelkich defektach mających wpływ na bezpieczeństwo.

Szef Hyundai Motor America, David Zuchovski oświadczył w komunikacie, że "Hyundai traktuje nadal bezpieczeństwo za sprawę najważniejszą i stara się podejmować natychmiastowe działania w razie możliwych problemów bezpieczeństwa, także w zakresie szybkiego informowania o takich defektach".

Firma dodała, że większość pojazdów została już naprawiona, uzgodniła ponadto z urzędem, że usprawni metodę wykrywania defektów i informowania o nich.

Reklama
Reklama

Grzywnę nałożono w czasie, gdy niektórzy politycy w USA domagają się surowszego karania firm samochodowych, a w niektórych przypadkach stawiania przed sądem ich szefów, którzy pozwolili, by niesprawne pojazdy trafiały do ruchu.

W tym roku General Motors objął akcją naprawczą ok.25,5 mln pojazdów, został też ukarany maksymalną grzywną 35 mln dolarów za zwlekanie z zajęciem się samochodami z wadliwą stacyjką.

"Ten urząd będzie działać agresywnie i obarczać winą producentów za stwarzanie ryzyka amerykańskiemu społeczeństwu" - oświadczył minister transportu Anthony Foxx w komunikacie NHTSA. reuters, p.r.

Amerykański Urząd Bezpieczeństwa Transportu Drogowego wyjaśnił, że koreański producent zwlekał z ogłoszeniem akcji przywoławczej w związku z wadą układu hamulcowego, która mogła doprowadzić do jego przedwczesnej korozji w ok.43 500 sedanach Genesis z lat modelowych 2009-12.

"Zamiast ogłosić taką akcję, Hyundai polecił dealerom wymienić płyn hamulcowy w tych samochodach, bez wyjaśnienia konsekwencji pozostawienia starego płynu. Hyundai nie poinformował ponadto właścicieli aut Genesis o możliwych konsekwencjach dla bezpieczeństwa. Ostatecznie ogłosił akcję w październiku 2013 w wyniku postępowania wyjaśniającego podjętego przez NHTSA" - stwierdza komunikat.

Reklama
Biznes
Tesla z zyskiem mniejszym o 23 procent. Musk ostrzega przed „trudnym” okresem
Biznes
Ciepłownie odegrają ważną rolę w transformacji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Biznes
Prawnik dzieci Solorza o odwołaniach w Cyfrowym Polsacie: były podstawy
Reklama
Reklama