Jest to kolejne wsparcie dla właściciela serwisu. Pieniądze pochodzą od grupy inwestorów, m.in. funduszu Falcon Edge Capital. Łącznie Foodpanda pozyskała już ponad 100 mln dol. na rozwój. Spółka chce wzmocnić pozycję w krajach, w których dostępna jest już ze swoją usługą. Jak podkreśla Ralf Wenzel, globalny dyrektor zarządzający Foodpanda, dofinansowanie świadczy o tym, że inwestorzy wierzą w tę markę i widzą w niej duży potencjał. - Naszym celem jest utrzymanie pozycji globalnego lidera rynku, tworząc najbardziej wygodny system zamawiania posiłku z dostawą - dodaje Wenzel.
W Polsce serwis działa od 2013 roku i współpracuje z ponad 1500 restauracjami, w tym z siecią McDonald's. Środki, które trafią do polskiego oddziału przeznaczone będą przede wszystkim na rozwój usługi, a także ekspansję na nowe miasta. Jak mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający foodpanda na rynki CEE, pozyskane fundusze zostaną też przeznaczone na podniesienie standardu obsługi klienta. Na razie nie wiadomo, jaka część dofinansowania trafi do Polski.
W czerwcu bieżącego roku foodpanda przejęła rosyjskiego lidera rynku zamówień jedzenia online – Delivery Club. W lipcu natomiast wprowadziła nową wersję aplikacji mobilnej.