Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała kontrakt z włoską firmą Astaldi. Inwestycja w systemie Projektuj i Buduj będzie realizowana w 30 miesięcy, od których jednak zostaną odjęte miesiące zimowe (to okres od połowy grudnia do połowy marca). W sumie oddanie do ruchu trasy nastąpi w końcu 2017 roku.
Włosi otrzymają za jej zbudowanie prawie 600 mln złotych. Na roboty zostanie udzielona 10-letnia gwarancja.
W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe: Trzebnica, Kryniczno oraz rozbudowany zostanie węzeł Wrocław Północ. Ponadto powstaną wiadukty, przejścia dla dzikich zwierząt oraz Miejsca Obsługi Podróżnych (Morzęcina Wchód, Morzęcino Zachód, Wisznia Mała Wschód, Wisznia Mała Zachód). Wykonawca będzie mógł zacząć prace za dwa tygodnie. Cała trasa składa się z trzech fragmentów. Pozostałe: 15-kilometrowy od Korzeńska oraz środkowo o długości 19 kilometrów zbudują Budimex i Heilit+Woerner oraz Dragados.