Reklama

Prezes Lufthansy przeprasza na YouTube

Carsten Spohr, prezes ?i dyrektor generalny niemieckiego przewoźnika, skorzystał z YouTube, ?żeby przeprosić pasażerów, którzy ucierpieli z powodu strajku pilotów.

Publikacja: 01.10.2014 04:41

Carsten Spohr, prezes ?i dyrektor generalny Lufthansy.

Carsten Spohr, prezes ?i dyrektor generalny Lufthansy.

Foto: Bloomberg

Według wyliczeń linii do południa skutki strajku dotknęły 9 tys. pasażerów, po południu miało ich być drugie tyle.

Większość maszyn dalekiego zasięgu należąca do Lufthansy nie latała we wtorek z centrum przesiadkowego we Frankfurcie i do tego portu  przez 15 godzin od 8 rano do 11 wieczorem. Zastrajkowali piloci dużych maszyn – airbusów 380, boeingów 747-8 i airbusów 340, czyli elita linii.

Piloci , którzy strajkowali już po raz piąty w tym roku, domagają się korzystniejszych warunków przejścia na emeryturę – chcieliby odchodzić z pracy w wieku 55 lat, a przez okres nabywania pełnych praw do emerytury, czyli do 65. roku życia, związkowcy z Cockpit Vereinigung żądają wypłaty 60 proc. pensji, jaką zarabiali w wieku 55 lat. Według przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej wiek emerytalny pilotów to właśnie 65 lat.

18 tysięcy pasażerów ucierpiało z powodu wtorkowego strajku pilotów Lufthansy

Carsten Spohr prosił pasażerów o cierpliwość, tłumaczył, że nie może się ugiąć pod żądaniami pilotów, bo potrzebuje pieniędzy na inwestycje w nowe maszyny i sprostanie konkurencji linii niskokosztowych oraz przewoźników z Bliskiego Wschodu.

Reklama
Reklama

Niemieccy piloci wyraźnie zachęcili się częściowym sukcesem kolegów z Air France. Francuzi wrócili za stery wprawdzie bez podpisania porozumienia, ale wymogli na zarządzie, żeby wycofał się z planów zbazowania poza granicami kraju samolotów  Transavii,  linii niskokosztowej, również należącej do Air France/KLM. Trwający 14 dni strajk, kiedy latało niewiele powyżej 40 proc. samolotów, kosztował Air France/KLM ponad 280 mln euro.

Lufthansę czeka podobna przeprawa z pilotami, ponieważ chce stworzyć własnego niskokosztowego przewoźnika. Piloci są temu przeciwni.

Biznes
Polak wśród najlepszych dyrektorów zarządzających na świecie
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama