Producent zakłada, że nowa generacja i20 zaprezentowana podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych odegra istotną rolę we wzmocnieniu sprzedaży samochodów segmentu B w Europie. Produkcja samochodu właśnie rozpoczęła się w fabryce w Turcji. Zaprojektowane w Europie auto wyróżnia się spójnym i ciekawym stylem oraz dużą przestronnością dopracowanego w każdym detalu wnętrza.
Samochód będzie dostępny w kilku wersjach silnikowych - z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 litra i 1.4 litra oraz Diesel 1.1 litra i 1.4 litra. W i20 pojawią się elementy wyposażenia dostępne do tej pory w modelach z wyższego segmentu, np. podgrzewana kierownica, panoramiczny dach czy system automatycznego odparowania szyb. Fabryka Hyundaia w Turcji produkuje dwa modele dedykowane na rynek europejski - nowy i10 oraz i20. Od momentu wybudowania fabryki w 1997 roku, z taśmy produkcyjnej zjechało ponad milion samochodów, a po niedawnej rozbudowie i modernizacji zdolność produkcyjna fabryki wynosi 200 tysięcy samochodów rocznie.
Hyundai to jeden z największych producentów samochodów, do koncernu należy także marka Kia. Od stycznia do końca września obie marki sprzedały na unijnych rynkach blisko 580 tys. samochodów. W Polsce Hyundai zajmuje ósme miejsce w rankingu najpopularniejszych marek z 4,6-procentowym udziałem w rynku po trzech kwartałach. Dotychczasowy model i20 jest jedną z lokomotyw sprzedażowych marki. W tegorocznym rankingu najwartościowszych marek świata Interbrand's Best Global Brands 2014 Huyndai zajął wysokie 7. miejsce wśród marek motoryzacyjnych, a w rankingu ogólnym miejsce 40. Wartość koreańskiej marki po raz pierwszy przekroczyła 10 miliardów dolarów. Okazała się ona także najszybciej rosnącą marką motoryzacyjną od 2005 roku, gdy warta była 3,5 mld dolarów i zajmowała w ogólnym zestawieniu dopiero 84. miejsce.