Opel zatrudnia już do nowej Astry V

W fabryce w Gliwicach już montuje się próbne egzemplarze najnowszego Opla. Produkcja zakładu wzrośnie o co najmniej 30–40 proc.

Publikacja: 21.10.2014 01:08

W fabryce w Gliwicach już montuje się próbne egzemplarze najnowszego Opla. Produkcja zakładu wzrośni

W fabryce w Gliwicach już montuje się próbne egzemplarze najnowszego Opla. Produkcja zakładu wzrośnie o co najmniej 30–40 proc.

Foto: Bloomberg

Po terenie gliwickiej fabryki już jeździ kilka zamaskowanych egzemplarzy nowej Astry, które pracownicy montują i następnie rozkładają w celach szkoleniowych. Seryjna produkcja piątej generacji kompaktowego Opla zacznie się jednak dopiero w drugiej połowie przyszłego roku. Ale nowi pracownicy, m.in. do spawalni czy na linię montażu, potrzebni są już od stycznia. Rekrutacja prowadzona przez firmę Addeco ma objąć w sumie ok. 300 osób. Oznacza to, że zatrudnienie wzrośnie do ok. 3,3 tys. pracowników.

Dach spawany laserem

Fabryka intensywnie przygotowuje się do nowego modelu od blisko roku. Powstają dwa nowe budynki, gdzie znajdzie się dodatkowe miejsce pod wyposażenie spawalni oraz magazyn paneli.

Wiadomo już, że przy produkcji Astry V mają być zastosowane zupełnie nowe technologie. Nowością będzie m.in. laserowe spawanie dachów prowadzone w specjalnej komorze, które gwarantuje idealną pod względem wizualnym jakość łączonej powierzchni.

Dziś trudno jeszcze prognozować poziom zamówień, jakie będą spływać na nową Astrę. Nie da się bowiem przewidzieć, jakie będzie zapotrzebowanie na samochody w Europie, dokąd eksportowany będzie ten model. Zwykle jednak nowość mocno rozbudza popyt. – Na pewno będziemy produkować o 30–40 proc. więcej samochodów niż obecnie – mówi szef General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak.

Dla Gliwic korzystny będzie fakt, że jeśli dotychczasowy model produkowany jest w trzech zakładach: w Gliwicach, brytyjskim Ellesmere Port i niemieckim Russelsheim, to nowa generacja powstawać będzie tylko w Polsce i Wielkiej Brytanii.

Dziś w gliwickich zakładach produkowane jest w sumie pięć modeli: Astra w czterech wersjach (3-drzwiowa, 4-drzwiowa, 5-drzwiowa oraz sportowa OPC) oraz kabriolet Cascada. W czerwcu tego roku z linii montażowej zjechała ostatnia 4-drzwiowa Astra III. Natomiast po rozpoczęciu produkcji najnowszego modelu będzie on powstawał w jednej wersji, 5-drzwiowej.

Przez jakiś czas będzie także utrzymana produkcja Astry IV 3- oraz 4-drzwiowej. Podobnie było przy poprzednich zmianach modelowych. Dalej produkowana będzie także Cascada oraz Astra OPC.

Bezpieczne kilka lat

Gliwicka fabryka Opla od lat uznawana jest za jeden z najlepszych zakładów General Motors. Nowy model powinien na kilka lat zapewnić jej stabilność produkcji i zatrudnienia.

Za dwa lata nowy samochód – dostawczy Crafter – w zupełnie nowym zakładzie pod Wrześnią zacznie produkować także Volkswagen Poznań. Gorzej z fabryką Fiata w Tychach: tu nowy model może się pojawić dopiero około 2018 r.

Po terenie gliwickiej fabryki już jeździ kilka zamaskowanych egzemplarzy nowej Astry, które pracownicy montują i następnie rozkładają w celach szkoleniowych. Seryjna produkcja piątej generacji kompaktowego Opla zacznie się jednak dopiero w drugiej połowie przyszłego roku. Ale nowi pracownicy, m.in. do spawalni czy na linię montażu, potrzebni są już od stycznia. Rekrutacja prowadzona przez firmę Addeco ma objąć w sumie ok. 300 osób. Oznacza to, że zatrudnienie wzrośnie do ok. 3,3 tys. pracowników.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: USA atakują Iran. Gigafabryka AI i trudne negocjacje UE–USA
Biznes
Importowany cement problemem dla branży w Polsce i Europie
Biznes
Należy zadbać o większą produkcję leków w Polsce
Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje