Reklama
Rozwiń
Reklama

Rozwój LPP mniej uzależniony od Wschodu

Odzieżowa grupa w coraz mniejszym stopniu uzależnia swój rozwój od Rosji i Ukrainy. Kierunek ekspansji to teraz rynki Unii Europejskiej.

Publikacja: 10.11.2014 03:50

Rozwój LPP mniej uzależniony od Wschodu

Foto: Bloomberg

Właściciel odzieżowych marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay na koniec tego roku zwiększy powierzchnię handlową o 131 tys. mkw., czyli o 22 proc., do 720 tys. mkw. W przyszłym roku wzrośnie ona o 152 tys. mkw. (21 proc.), do 872 tys. mkw. Na rozwój sieci LPP wyda w przyszłym roku podobną sumę jak w tym, czyli ok. 400 mln zł.

Największa część przyszłorocznych nowych sklepów przypadnie na rynki Unii Europejskiej (48 proc.), Polskę (40 proc.) i Rosję z Ukrainą (12 proc.). LPP wyraźnie spowolniło rozwój na Wschodzie, który w poprzednich latach stanowił nawet ponad 40 proc. „premier". W przyszłym roku trzy czwarte nowych sklepów w tym regionie przypadnie na Rosję, pozostała część na Ukrainę. LPP stara się wykorzystać sytuację w Rosji do wynegocjowania lepszych warunków i udaje się je uzyskać.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama