Rozwój LPP mniej uzależniony od Wschodu

Odzieżowa grupa w coraz mniejszym stopniu uzależnia swój rozwój od Rosji i Ukrainy. Kierunek ekspansji to teraz rynki Unii Europejskiej.

Publikacja: 10.11.2014 03:50

Rozwój LPP mniej uzależniony od Wschodu

Foto: Bloomberg

Właściciel odzieżowych marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay na koniec tego roku zwiększy powierzchnię handlową o 131 tys. mkw., czyli o 22 proc., do 720 tys. mkw. W przyszłym roku wzrośnie ona o 152 tys. mkw. (21 proc.), do 872 tys. mkw. Na rozwój sieci LPP wyda w przyszłym roku podobną sumę jak w tym, czyli ok. 400 mln zł.

Największa część przyszłorocznych nowych sklepów przypadnie na rynki Unii Europejskiej (48 proc.), Polskę (40 proc.) i Rosję z Ukrainą (12 proc.). LPP wyraźnie spowolniło rozwój na Wschodzie, który w poprzednich latach stanowił nawet ponad 40 proc. „premier". W przyszłym roku trzy czwarte nowych sklepów w tym regionie przypadnie na Rosję, pozostała część na Ukrainę. LPP stara się wykorzystać sytuację w Rosji do wynegocjowania lepszych warunków i udaje się je uzyskać.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca