Obwodnica Radomia powstanie w ciągu drogi krajowej nr 7 będzie mieć parametry trasy ekspresowej. Inwestycja obejmie budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym. Wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe dla ruchu lokalnego. Dostęp do ekspresówki będzie możliwy w węzłach: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. Powstaną także chodniki, ścieżki rowerowe, urządzenia ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, system odprowadzania wód opadowych) oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Inwestycja będzie realizowana w trybie Projektuj i Buduj, gdzie wykonawca optymalizuje rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej i proponuje technologię budowy.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę wzięto cenę, termin wykonania oraz okres gwarancji. Wszystkie siedem firm i konsorcjów, które złożyły oferty w przetargu, deklarowało budowę drogi w ciągu 30 miesięcy i 10-letnią gwarancję. Najtańsza ze złożonych ofert wynosiła ok. 729 mln zł, natomiast najdroższa sięgnęła 977 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zamierzała przeznaczyć na inwestycję 834,5 mln zł.
Teraz wyniki przetargu będą kontrolowane przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Potem zostanie podpisana umowa z wykonawcą.
Warszawski oddział GDDKIA do końca maja planuje rozstrzygnąć przetargi na budowę kolejnych 27,5 km tras ekspresowych. Na ich budowę zostały złożone najniższe oferty o łącznej wartości ok. 2,8 mld zł. To postępowania na budowę obwodnicy Góry Kalwarii oraz Południowej Obwodnicy Warszawy.