Na świecie dostępnych jest już przeszło 55 modeli samochodów o napędzie elektrycznym. Obecnie ponad 70 procent modeli oferowanych na rynku jest wyposażonych w akumulatory EV (electric vehicle battery, EVB), a około 25 procent to pojazdy hybrydowe zasilane z sieci typu plug-in (plug-in hybrid electric vehicle, PHEV). Zakłąda się jednak, że liczba pojazdów PHEV prawdopodobnie wzrośnie w ciągu następnych trzech lub czterech lat. W Europie klientów szybko zdobywa Mitsubishi Outlander PHEV. Ten pierwszy na rynku hybrydowy SUV ze stałym, elektrycznym napędem na cztery koła i generatorem prądu zdobył w ubiegłym roku blisko 20 tys. nabywców, tj. przeszło połowę kupujących wszystkie odmiany Outlandera. W Wielkiej Brytanii, a także w Holandii i krajach skandynawskich, Outlander PHEV stał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym. - Innowacyjna konstrukcja Outlandera PHEV umożliwia ładowanie akumulatora na wiele sposobów - w czasie jazdy, przy pomocy generatora prądu, podczas hamowania oraz ze zwykłego gniazdka elektrycznego i z terminala szybkiego ładowania – wyjaśnia Kinga Lisowska z firmy MMC Car Poland, importera marki Mitsubishi.

Według Frost & Sullivan, będzie rósł popyt na pojazdy o dalekim zasięgu, którymi klienci mogą podróżować dalej niż zwykłym pojazdem elektrycznym. Z analiz wynika, że w roku 2014 sprzedano prawie 304,7 tys. aut elektrycznych, a ich sprzedaż w roku 2015 osiągnie poziom 466,4 tys. sztuk. Do końca roku Ameryka Północna pozostanie liderem, z udziałem w rynku wynoszącym 36 procent. Na kolejnych miejscach będą: Europa (27 procent udziału w rynku) oraz Chiny (24 procent).

- Najwięksi producenci jak chociażby BMW, Tesla i Daimler oczekują, że będą mogli skorzystać z ulg i dotacji w Chinach, dlatego firmy te opracowały strategie wzrostu mające ugruntować ich pozycję na danym rynku - twierdzi Prajyot Sathe, starszy analityk rynku motoryzacji we Frost & Sullivan. Z drugiej strony, choć rynek pojazdów elektrycznych rośnie we wszystkich regionach, to ogólne wyniki sprzedaży nie spełniają oczekiwań producentów samochodów. Producenci pojazdów w Europie oraz Ameryce Północnej nie zdołali osiągnąć zakładanego poziomu sprzedaży, główne z powodu niechęci użytkowników do wprowadzania nowych technologii, długiego czasu ładowania pojazdów oraz niewiedzy o zaletach tego typu pojazdów – zaznacza Frost & Sullivan.