Park samochodowy się powiększa, społeczeństwo się motoryzuje, z czego wypada się cieszyć. Z danych GUS wynika, że w 2013 roku na 1000 mieszkańców Polski przypadły 504 samochody osobowe, gdy rok wcześniej współczynnik wynosił 486. – Jednak do powiększenia parku samochodowego przyczynił się przede wszystkim przywóz aut z drugiej ręki. Popyt na nowe pojazdy pozostaje niewielki – podkreśla prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś.
Masowo sprowadzane używane samochody niekorzystnie wpływają na strukturę wiekową parku. – Od wejścia Polski do UE w przywozie przeważają samochody mające ponad cztery lata (ponad 92 proc. w ub.r.), dlatego park samochodowy w Polsce się starzeje – tłumaczy Faryś. W całej flocie zarejestrowanych w Polsce aut osobowych mających do pięciu lat było 9,5 proc., o 0,7 punktu procentowego mniej niż rok wcześniej. W 2003 roku, przed wstąpieniem Polski do UE, gdy obowiązywały ograniczenia w przywozie starszych modeli, samochodów najnowszych liczących do pięciu lat było ponad 18 procent!