Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo wprowadza kolejny program rabatowy dotyczący dostaw gazu dla swoich strategicznych klientów. Tym razem ma on objąć zakupy dokonywane od początku sierpnia tego roku do końca 2016 r., jednak nie dłużej niż do chwili ewentualnego zwolnienia spółki z obowiązku przedkładania taryf do zatwierdzenia prezesowi Urzędu Regulacji Energetyki.
Wysokość rabatu będzie uzależniona od aktualnej sytuacji na Towarowej Giełdzie Energii, a także od wolumenu, okresu odbioru oraz od celów wykorzystania nabywanego surowca. Odbiorcy, którzy nie przystąpią do programu, mają być w dalszym ciągu rozliczani za zakupione paliwo zgodnie z obowiązującą taryfą.
Spadną ceny
Dlaczego zdecydowano się na wprowadzenie obniżek cen? – PGNiG musi jasno i zdecydowanie reagować na rynkowe wyzwania – głównie z powodu liberalizacji rynku gazu. Liczymy, że nasza oferta zyska aprobatę naszych odbiorców – mówi Mariusz Zawisza, prezes PGNiG.
Dzięki programowi rabatowemu koncern chce też poprawić swój wizerunek. Chce być postrzegany jako gracz wykazujący się dużą elastycznością i aktywnie reagujący na potrzeby rynku.
PGNiG zajmuje się obsługą klientów odbierających ponad 25 mln m sześc. gazu rocznie, podmiotów nabywających gaz do dalszej odsprzedaży oraz nabywających go bezpośrednio ze złóż. Pozostali klienci grupy (ok. 6,5 mln) od sierpnia 2014 r. są obsługiwani przez firmę zależną PGNiG Obrót Detaliczny. Również ona przygotowała program rabatowy.