Chiny to największy rynek smartfonów na świecie. Nic więc dziwnego, że wszystkie liczące się koncerny chcą być na nim jak najmocniej obecne. Konkurencja jest ostra.
Według danych od kwietnia do czerwca chiński Xiaomi sprzedał w Chinach najwięcej smartfonów, zajmując 15,9 proc. rynku. Na drugim miejscu znalazł się innych chiński koncern telekomunikacyjny Huawei z 15,7 proc. rynku. Na dalszych miejscach znalazły się takie koncerny jak: amerykański Apple, koreański Samsun i chiński Vivo - wynika z opracowania firmy analitycznej Canalys.
W pierwszych trzech miesiącach tego roku Apple był liderem sprzedaży smartfonów na chińskim rynku. W drugim kwartale jednak udział w rynku amerykańskiej firmy wyraźnie zmalała - wszystko przez ogromną konkurencję na rynku i determinację chińskich koncernów by zwiększyć sprzedaż - podkreśla Wang Jingwen, analityk Canalys. Xiaomi jest pod ogromna presją by utrzymać pozycję lidera.
Mimo spadku z pozycji lidera, apple wciąż zwiększa sprzedaż swoich smartfonów w Chinach. W drugim kwartale sprzedano w Chinach iPhonów za 13 mld dolarów (11,8 mld euro), to wzrost sprzedaży o 85 proc. a obroty udało się podwoić.
Xiaomi i Huawei oferują równie dobre jakościowo aparaty co amerykański koncern, ale po zdecydowanie niższych cenach. Xiaomi, który powstał w 2010 roku szybko goni konkurencje, i na światowym rynku jest już trzecim największym producentem smartfonów - po Apple'u i Samsungu.