- Sprzedaż największego koncernu spożywczego na świecie wzrosła o 4,5 proc. – podała firma ze szwajcarskiego Vevey. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Bloomberga, to o 0,3 proc. lepszy wynik od tego, którego oczekiwali analitycy rynkowi.
Nestlé już wielokrotnie zapowiadało, że spodziewa się 5-proc. wzrostu sprzedaży organicznej w 2015 r.
- Odrodzenie osłabionych marek z mrożonkami, Lean Cuisine i Stouffer's, jest obiecującą oznaką dla amerykańskiego rynku spożywczego – podkreśla Nestlé.
Walory akcji firmy na otwarciu giełdy w Zurichu wzrosły dzisiaj o 2,4 proc. do 73,90 franków. Dzięki temu wartość rynkowa Nestlé wynosi obecnie 235 mld franków (ok. 904 mld zł).
Koncern wciąż jednak boryka się z problemami wynikającymi z silnego franka oraz wycofaniem z handlu w Indiach słynnych zupek błyskawicznych Maggi. Z tego powodu, większość analityków podchodzi sceptycznie do celu, jaki wyznaczył sobie Nestlé w bieżącym roku.