Reklama
Rozwiń
Reklama

Ochrona przekracza granice

Przyszłość w krajowej branży security należy, jak się wydaje, do firm średniej wielkości, elastycznych i oferujących niestandardowe usługi.

Aktualizacja: 05.10.2015 10:36 Publikacja: 04.10.2015 22:00

Branża ochrony to rynek wart 7,8 mld zł rocznie, na którym działa ponad 2,5 tys. spółek zatrudniając

Branża ochrony to rynek wart 7,8 mld zł rocznie, na którym działa ponad 2,5 tys. spółek zatrudniających 300 tys. pracowników

Foto: materiały prasowe

Potwierdzałby to przypadek spółki City Security, która konsekwentnie zdobywa pole na dość konserwatywnym rynku ochrony w Polsce.

Solid, Konsalnet, Impel, Securitas – najwięksi gracze na wartym 7,8 mld zł rynku ochrony mienia, dającym pracę 300 tys. ludzi – w ostatnich latach skarżą się na słabnącą koniunkturę i coraz ostrzejszą rywalizację o zamówienia. Licząca 2,5 tys. firm, wyjątkowo rozdrobniona branża security z trudem walczy o wyniki. Słabsze spółki z niepokojem oczekują zwłaszcza na spodziewany wzrost kosztów pracy związany z ozusowaniem w przyszłym roku umów-zleceń. Spodziewane szokowe zmiany mogą spowodować redukcję zatrudnienia w sektorze security o ok. 10 proc. – prognozuje branża, zwłaszcza największe działające w niej spółki.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Dziennikarka „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wyróżniona nagrodą „ESG Angels”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
InPost wspiera polską AI, słabe kredyty w Polsce i kłopoty rosyjskich firm
Biznes
Tak Polska zyskuje na programie ramowym UE Horyzont Europa
Biznes
Jak skutecznie budować długofalową siłę marki
Biznes
Centra handlowe jako przestrzeń dla młodych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama