Niemieccy konsumenci wreszcie zaczęli pić więcej piwa. Od lipca do końca września sprzedaż niemieckiego piwa wzrosła o 3,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku - podał federalny urząd statystyczny w Wiesbaden.

W trzecim kwartale tego roku niemieckie browary wyprodukowały w sumie 26,6 mln hektolitrów piwa.

Sprzedaż krajowa wzrosła o 2,3 proc. (do niemal 22 mln hektolitrów piwa), a eksport jeszcze mocniej. Do krajów UE sprzedano o 2,5 proc. więcej trunków, a poza Unię aż o 20 proc. - w porównaniu z trzecim kwartałem 2014 roku.

Coraz popularniejsze są - zwłaszcza w okresie letnim - mieszanki piwa z sokiem lub lemoniadą. Wzrost sprzedaży napojów piwnych wyniósł niemal 14 proc. W sumie te napoje stanowią wciąż jednak tylko 5,3 proc. sprzedaży koncernów browarniczych w Niemczech.

Danie urzędu statystycznego nie obejmują piw bezalkoholowych oraz napojów słodowych.