Elektryczny SUV Volkswagena w Detroit

Volkswagen pokazuje na salonie w Detroit elektryczny pojazd sportowo-użytkowy, aby odzyskać zaufanie amerykańskich konsumentów po skandalu ze spalinami. To Tiguan, najlepiej sprzedający się model tej kategorii niemieckiej grupy, w wersji plug-in.

Publikacja: 10.01.2016 12:50

Elektryczny SUV Volkswagena w Detroit

Foto: materiały prasowe

Według analityków główna marka Volkswagena bardzo potrzebuje nowych modeli na drugim na świecie rynku samochodowym dla odwrócenia trwającego od 3 lat spadku sprzedaży, która wyniosła w 2015 r. 349 440 sztuk (-4,8 proc.). Grupa kładzie teraz nacisk na samochody elektryczne po skandalu, który zaszkodził popytowi na pojazdy z dieslami, a skupienie się na pojazdach sportowo-użytkowych ma sens, bo rośnie ich popularność.

- VW nie ma czasu do stracenia — uważa analityk z portalu Edmunds.com, Jeremy Azevedo — bo udział rynkowy SUV-ów jest w Stanach na najwyższym poziomie, a takie kompakty jak Tiguan zapewniły mu w 2015 r. 13 proc. całej sprzedaży.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Tajemniczy wzrost kursu Allegro na giełdzie. Co dalej?
Biznes
Jaka będzie przyszłość rolnictwa?
Biznes
Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska: Za sprawą AI wszyscy wchodzimy w nową erę
Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?