Elektryczny SUV Volkswagena w Detroit

Volkswagen pokazuje na salonie w Detroit elektryczny pojazd sportowo-użytkowy, aby odzyskać zaufanie amerykańskich konsumentów po skandalu ze spalinami. To Tiguan, najlepiej sprzedający się model tej kategorii niemieckiej grupy, w wersji plug-in.

Publikacja: 10.01.2016 12:50

Elektryczny SUV Volkswagena w Detroit

Foto: materiały prasowe

Według analityków główna marka Volkswagena bardzo potrzebuje nowych modeli na drugim na świecie rynku samochodowym dla odwrócenia trwającego od 3 lat spadku sprzedaży, która wyniosła w 2015 r. 349 440 sztuk (-4,8 proc.). Grupa kładzie teraz nacisk na samochody elektryczne po skandalu, który zaszkodził popytowi na pojazdy z dieslami, a skupienie się na pojazdach sportowo-użytkowych ma sens, bo rośnie ich popularność.

- VW nie ma czasu do stracenia — uważa analityk z portalu Edmunds.com, Jeremy Azevedo — bo udział rynkowy SUV-ów jest w Stanach na najwyższym poziomie, a takie kompakty jak Tiguan zapewniły mu w 2015 r. 13 proc. całej sprzedaży.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?