Toyota zrekompensuje czarnym i Azjatom deskryminacyjne praktyki

Amerykański oddział Toyoty będzie musiał oddać pieniądze klientom należącym do mniejszości rasowych. Ma być to rekompensata za udzielanie im kredytów na wyższy procent niż białym nabywcom.

Publikacja: 03.02.2016 15:14

Toyota zrekompensuje czarnym i Azjatom deskryminacyjne praktyki

Foto: Bloomberg

W wyniku śledztwa wytoczonego przeciwko japońskiemu koncernowi przez Departament Sprawiedliwości i Federalne Biuro Ochrony Konsumenta, Toyota Motor Credit Corp., czyli finansowy oddział producenta samochodów zobowiązał się do oddania Afroamerykanom i Azjatom sumy 21,9 miliona dolarów. Federalne agencje nie udowodniły co prawda Toyocie otwartej dyskryminacji, ustaliły jednak, że dealerzy koncernu podnosili wyżej stopy pożyczek na zakup aut klientom o innym niż biała kolorze skóry.

Powiązane z producentami samochodów serwisy finansowe, takie jak Toyota Motor Credit oferują klientom stopy oprocentowania pożyczek oparte o ich wiarygodność kredytową. Jednak dealerzy mają możliwość dodatkowego podwyższenia oprocentowania (tzw. dealer markup). To właśnie tę część produktu finansowego podnoszono wyżej przedstawicielom mniejszości niż białym – ustaliły władze regulacyjne. Afroamerykanie otrzymywali pożyczki wyższe średnio o 0,27 proc. a Azjaci o 0,18 proc.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Rosji zabraknie czołgów. Nie ma ich z czego produkować
Biznes
Wojskowy offset jednoczy polskie firmy. Ale i zmusza do nauki
Biznes
Za oglądanie świątecznych dekoracji w Zakopanem będzie trzeba zapłacić. Mieszkańcy oburzeni
Biznes
Oligarchowie walczą w Londynie o Norylski Nikiel. Dwóch się kłóci, trzeci przygląda
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Burza w Sejmie podczas debaty nad systemem kaucyjnym. Wraca październik 2025 r.
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką