Reklama
Rozwiń
Reklama

Toyota zrekompensuje czarnym i Azjatom deskryminacyjne praktyki

Amerykański oddział Toyoty będzie musiał oddać pieniądze klientom należącym do mniejszości rasowych. Ma być to rekompensata za udzielanie im kredytów na wyższy procent niż białym nabywcom.

Publikacja: 03.02.2016 15:14

Toyota zrekompensuje czarnym i Azjatom deskryminacyjne praktyki

Foto: Bloomberg

W wyniku śledztwa wytoczonego przeciwko japońskiemu koncernowi przez Departament Sprawiedliwości i Federalne Biuro Ochrony Konsumenta, Toyota Motor Credit Corp., czyli finansowy oddział producenta samochodów zobowiązał się do oddania Afroamerykanom i Azjatom sumy 21,9 miliona dolarów. Federalne agencje nie udowodniły co prawda Toyocie otwartej dyskryminacji, ustaliły jednak, że dealerzy koncernu podnosili wyżej stopy pożyczek na zakup aut klientom o innym niż biała kolorze skóry.

Powiązane z producentami samochodów serwisy finansowe, takie jak Toyota Motor Credit oferują klientom stopy oprocentowania pożyczek oparte o ich wiarygodność kredytową. Jednak dealerzy mają możliwość dodatkowego podwyższenia oprocentowania (tzw. dealer markup). To właśnie tę część produktu finansowego podnoszono wyżej przedstawicielom mniejszości niż białym – ustaliły władze regulacyjne. Afroamerykanie otrzymywali pożyczki wyższe średnio o 0,27 proc. a Azjaci o 0,18 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią. Najnowsze dane
Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama