W wyniku śledztwa wytoczonego przeciwko japońskiemu koncernowi przez Departament Sprawiedliwości i Federalne Biuro Ochrony Konsumenta, Toyota Motor Credit Corp., czyli finansowy oddział producenta samochodów zobowiązał się do oddania Afroamerykanom i Azjatom sumy 21,9 miliona dolarów. Federalne agencje nie udowodniły co prawda Toyocie otwartej dyskryminacji, ustaliły jednak, że dealerzy koncernu podnosili wyżej stopy pożyczek na zakup aut klientom o innym niż biała kolorze skóry.
Powiązane z producentami samochodów serwisy finansowe, takie jak Toyota Motor Credit oferują klientom stopy oprocentowania pożyczek oparte o ich wiarygodność kredytową. Jednak dealerzy mają możliwość dodatkowego podwyższenia oprocentowania (tzw. dealer markup). To właśnie tę część produktu finansowego podnoszono wyżej przedstawicielom mniejszości niż białym – ustaliły władze regulacyjne. Afroamerykanie otrzymywali pożyczki wyższe średnio o 0,27 proc. a Azjaci o 0,18 proc.