Reklama

Toyota zrekompensuje czarnym i Azjatom deskryminacyjne praktyki

Amerykański oddział Toyoty będzie musiał oddać pieniądze klientom należącym do mniejszości rasowych. Ma być to rekompensata za udzielanie im kredytów na wyższy procent niż białym nabywcom.

Publikacja: 03.02.2016 15:14

Toyota zrekompensuje czarnym i Azjatom deskryminacyjne praktyki

Foto: Bloomberg

W wyniku śledztwa wytoczonego przeciwko japońskiemu koncernowi przez Departament Sprawiedliwości i Federalne Biuro Ochrony Konsumenta, Toyota Motor Credit Corp., czyli finansowy oddział producenta samochodów zobowiązał się do oddania Afroamerykanom i Azjatom sumy 21,9 miliona dolarów. Federalne agencje nie udowodniły co prawda Toyocie otwartej dyskryminacji, ustaliły jednak, że dealerzy koncernu podnosili wyżej stopy pożyczek na zakup aut klientom o innym niż biała kolorze skóry.

Powiązane z producentami samochodów serwisy finansowe, takie jak Toyota Motor Credit oferują klientom stopy oprocentowania pożyczek oparte o ich wiarygodność kredytową. Jednak dealerzy mają możliwość dodatkowego podwyższenia oprocentowania (tzw. dealer markup). To właśnie tę część produktu finansowego podnoszono wyżej przedstawicielom mniejszości niż białym – ustaliły władze regulacyjne. Afroamerykanie otrzymywali pożyczki wyższe średnio o 0,27 proc. a Azjaci o 0,18 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Imperium zbudowane przez Zygmunta Solorza bliskie ważnego rozstrzygnięcia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama