Reklama
Rozwiń
Reklama

Sportowy sedan ma odmłodzić Kię Motors

Kia Motors planuje w 2017 r. premierę pierwszego sportowego sedana chcąc wyrobić sobie wizerunek młodszej sportowej firmy, gdy większy Hyundai zwiększa ofertę segmentu Premium.

Publikacja: 09.02.2016 08:52

Produkcja nowego samochodu o kodowej nazwie CK zacznie się w maju 2017 docelowo w liczbie 60 tys. rocznie. Czterodrzwiowe auto z silnikami 2, 2,2 i 3 litry do wyboru, drugie z tylnym napędem ma rywalizować z BMW serii 4 i Audi A5. — podali dwaj informatorzy.

Hyundai i Kia znane kiedyś jako producenci tanich i nudnych modeli dążą do wchodzenia na wyższe segmenty rynku wraz z zyskiwaniem popularności u konsumentów, zachowując zróżnicowanie obu marek. Hyundai mający 34 proc. w Kii zaczął sam w ubiegłym roku oferować luksusową markę Genesis utrudniając Kii konkurowanie w tym segmencie, zwłaszcza że jej jedyny luksusowy model K900 został chłodno przyjęty na rynku.

- Ponieważ Kia nie ma żadnej luksusowej marki, to stara się wyrobić pozycję bardziej sportowej — stwierdziła trzecia osoba. Rzecznik grupy nie chciał wypowiadać się, bo powiedział, że firma nie komentuje planów dotyczących nowych modeli.

Nowy samochód, mniejszy od Genesis Coupé będzie pierwszym kompaktowym sportowym sedanem obu tych firm. Ma powstawać w fabryce Kii pod Seulem po przeniesieniu na początku przyszłego roku do Meksyku części produkcji tańszego Rio.

Wyrobienie sobie niszy w segmencie pojazdów sportowych może okazać się trudne dla Kia Motors, bo Hyundai także zamierza zaoferować rynkowi sportowego sedana i nowe sportowe coupé marki Genesis. Hyundai pracuje ponadto nad wyczynowymi wersjami niektórych modeli Genesis i Hyundaia; pracuje nad tym zespół Alberta Biermanna, wcześniej głównego inżyniera wyczynowej marki „M" w BMW.

Reklama
Reklama

Kia ma nadzieję, że sportowe auto powtórzy sukces jej pudełkowego Soula, który zapoczątkował zmianę w stylistyce pod rządami Petera Schreyera z Audi. Firma pokazała już kilka sportowych pojazdów koncepcyjnych, m.in GT i Novo.

- Kia trafiła w dziesiątkę z Soulem — potrafiła zapewnić mu świeży i zabawny wygląd. Wystarczy zastosować taką samą receptę do sedana z tylnym napędem i będzie w stanie zyskać młodszych konsumentów, znudzonych już mocno zgranym BMW serii 3, ale którzy chcą wyjść z etapu Soula, znanego z czasów ich szkoły — stwierdził analityk produktów w firmie doradczej AutoPacific z Ann Arbor (Mich.), Dave Sullivan.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama