Sprzedaż Mercedes Benz Polska 2 2015 roku ponownie rekordowa

W 2015 roku Mercedes Benz Polska odnotował obroty w wysokości 3,744 mld zł. O 18,1 proc więcej, niż w 2014. Był to kolejny rekordowy rok tej firmy w naszym kraju, która notuje stały wzrost od 5 lat.

Publikacja: 17.02.2016 14:43

Sprzedaż Mercedes Benz Polska 2 2015 roku ponownie rekordowa

Foto: Bloomberg

— To najlepszy rok w historii naszej firmy - mówił Niels Kowolik, prezes Mercedes Benz Polska.

To samo mówił rok temu i z planów sprzedażowych wynika, że ten ma być kolejnym. Na 2016 Niels Kowolik zapowiada wzrost sprzedaży całego segmentu aut premium na poziomie ok 20 proc. Taka prognoza nie jest zaskakująca w sytuacji, kiedy KPMG ocenia wzrost sprzedaży w całym segmencie luksusowym w Polsce o 11-13 proc., a samochody klasy premium i luksusowe mają w nim udział 40-procentowy.

W 2015 Mercedes Benz sprzedał w Polsce 9340 samochodów osobowych, w tym 489 sztuk aut dostawczych z homologacją osobową (Citan, Vito, Vivaro, Sprinter). To oznacza wzrost o 24,6 proc. w porównaniu z 2014, najszybszy wśród marek premium w Polsce. Podział między sprzedaż flotową i detaliczną wynosi 80:20 .

— Ale w tym przypadku „flota" jest pojęciem bardzo umownym, raczej powinniśmy zaznaczyć „sprzedaż firmowa", bo w Polsce jest dużo firm malutkich, często jednoosobowych, więc nie zawsze jest to „prawdziwa flota", kiedy sprzedaje się kilka- kilkanaście pojazdów - mówił Niels Kowolik.

Największy udział w polskim rynku w tym segmencie ma nadal BMW, który miał rejestracje na poziomie 9550 aut. Na trzecim miejscu jest Audi - 8014.

Tak szybki wzrost sprzedaży aut Mercedesa, to przede wszystkim wynik wprowadzenia na rynek nowych modeli - zadebiutowały Mercedes-Maybach klasy S, CLA Shooting Brake, GLC (czyli GL po liftingu), GLE, GLE Coupe, Klasa A po liftingu,SL, Klasa C Coupe i Klasa S Cabrio. Premiery miały też auta z rodziny AMG i modele sportowe.

Ten rok ma nie być gorszy. Będzie 8 nowych modeli aut , a sprzedaż została wsparta innowacyjnym systemem finansowania, w tym najróżniejszymi modelami leasingu. — Widzimy wyraźną tendencję odchodzenia od prostego kupowania samochodów - mówił Nils Kowolik. Coraz częściej nasi klienci mówią: po co być właścicielem auta, które się będzie starzało, skoro jest forma własności umożliwiająca jego wymianę na nowe. A jeśli już ktoś chce inwestować pieniądze, to namawiam do kupowania starych,zabytkowych Mercedesów - żartował. Nie ukrywał jednocześnie,że wraz ze wzrostem sprzedaży nowych aut wzrasta również ich wartość rezydualna.

Także Daimler, właściciel Mercedesa Benza ma za sobą rekordowy rok, głównie właśnie z powodu wzrostu spredaży aut osobowych. Sprzedaż wzrosła o 10 proc i przekroczyła 2 mln, a zsyk netto wyniósł 8,9 mld euro, w porównaniu z 7,3 mld w 2014. —To był dla nas doskonały rok - nie ukrywał zadowolenia prezes koncernu, Dieter Zetsche. I po raz kolejny przypomniał o swoich planach pokonania BMW w roku 2020, po tym jak udało mu się prześcignąć Audi już w 2015.

Co napędza sprzedaż Mercedesa na świecie? Przede wszystkim nowa Klasa C,ale także auta kompaktowe, no i oczywiście SUVy. Pomogła też właściwa polityka cenowa i ruchy walutowe, co pomogło zrównoważyć wydatki na wprowadzane nowe technologie.

Daimler planuje w tym roku wydanie 7,2 mld euro na badania i rozwój. Z tego 2,6 mld euro zostanie przeznaczone na produkcję silników diesla nowej generacji. — Z takim napędem wiążemy duże nadzieje - mówił Niels Kowolik.

— To najlepszy rok w historii naszej firmy - mówił Niels Kowolik, prezes Mercedes Benz Polska.

To samo mówił rok temu i z planów sprzedażowych wynika, że ten ma być kolejnym. Na 2016 Niels Kowolik zapowiada wzrost sprzedaży całego segmentu aut premium na poziomie ok 20 proc. Taka prognoza nie jest zaskakująca w sytuacji, kiedy KPMG ocenia wzrost sprzedaży w całym segmencie luksusowym w Polsce o 11-13 proc., a samochody klasy premium i luksusowe mają w nim udział 40-procentowy.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Hubert Kamola został prezesem ZA Puławy
Biznes
Rosja kupiła już zachodnie części do samolotów bojowych za pół miliarda dolarów
Biznes
Pasjonaci marketingu internetowego po raz 22 spotkają się w Krakowie
Biznes
Legendarny szwajcarski nóż ma się zmienić. „Słuchamy naszych konsumentów”
Biznes
Węgrzy chcą przejąć litewskie nawozy. W tle oligarchowie, Gazprom i Orban