Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 29.02.2016 21:00 Publikacja: 29.02.2016 21:00
Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz
Droga ekspresowa S7 na Podhalu będzie jedną z bardziej spektakularnych inwestycji drogowych i dużym wyzwaniem dla wykonawców.
Wymogi związane z ochroną środowiska wymusiły poprowadzenie znacznej części trasy w specjalny sposób. By dostosować ją do warunków terenowych, blisko 8 kilometrów drogi głównej zostanie poprowadzonych po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu. Ten ostatni będzie najtrudniejszym etapem inwestycji. Dwukomorowy tunel o długości 2 kilometrów ma być drążony w skale. Odległość pomiędzy jego dnem a szczytem Małego Lubonia wyniesie przeszło 100 metrów. Będzie wyposażony w awaryjne przejścia pomiędzy komorami.
Zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem strategii biznesowej wielu polskich firm. Właściciele małych i...
Łódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Bratoszewicach ma zaszczyt zaprosić na VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025.
Agencja Uzbrojenia w piątek zawarła z Mesko (PGZ) umowę na dostawę amunicji czołowej 120 mm za 150 mln zł. Chodz...
Przez dziesięciolecia Liechtenstein był rajem podatkowym dla bogaczy z całego świata. Dziś stał się pułapką dla...
Wojna handlowa rozpoczęta przez administrację Donalda Trumpa kosztuje spółki z USA, Europy i Japonii już 34 mld...
Phishing, ataki DDoS i złośliwe oprogramowanie to stali bywalcy raportów dotyczących zagrożeń w sieci. Od lat są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców metodami, ale to nie znaczy, że sposób ich działania się nie zmienia.
Amerykański sąd kwestionuje cła Trumpa, UE walczy o niezależność technologiczną, a Niemcy prezentują ambitny pla...
Gdzie zdobyć wiedzę, która pomoże w zdobyciu patentu motorowodnego?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas