„Ze zwiększeniem produkcji wiąże się przyspieszenie pracy linii i zatrudnienie nowych pracowników. Wszystkie operacje są robione szybciej, ale przez większą ilość pracowników, w związku z czym auto schodzi z linii nie co półtorej minuty, ale co minutę i 20 sekund" – powiedział w poniedziałek PAP dyrektor gliwickiego zakładu Andrzej Korpak.
Nowa Astra produkowana jest w Gliwicach od września ubiegłego roku; do końca 2015 r. z linii produkcyjnych zjechało ok. 20 tys. aut tego modelu, a od początku 2016 r. kolejne prawie 40 tys. egzemplarzy. Miesięczna produkcja gliwickiego zakładu to ok. 12,5-14 tys. aut tego modelu.
„Jedziemy pełną parą (...); jeżeli uda się tak do samego końca roku, to w 2016 r. wyprodukujemy 150 tys. samochodów tego modelu" – ocenił Korpak. „Regularnie zwiększamy produkcję, dlatego, że zapotrzebowanie jest bardzo duże; to sukces" – uważa dyrektor fabryki.
Obecnie na model Astra – ten wytwarzany w Gliwicach oraz model kombi, produkowany od niedawna w brytyjskiej fabryce Ellesmere Port – złożono ok. 150 tys. zamówień. „Przekroczyło to nasze plany; nie myśleliśmy, że aż tyle tego modelu będzie sprzedawane" – przyznał Korpak.
W związku z dużym popytem zakład zwiększył zatrudnienie, przyjmując w ostatnim czasie 70 nowych pracowników. Były to kolejne przyjęcia w firmie, zatrudniającej obecnie – wraz z osobami realizującymi tzw. funkcje centralne – niespełna 4 tys. osób.