F150 C Super Cab Forda najbardziej bezpieczny

Furgonetka (pickup truck) Forda, F150 Super Cab jest jedynym pojazdem tego segmentu z roku modelowego 2016, który otrzymał najwyższą ocenę stopnia bezpieczeństwa po nowych testach Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego IIHS.

Publikacja: 13.04.2016 20:06

Dwa pickupy produkcji Fiat Chrysler Automobiles - Ram 1500 Quad Cab i Ram 15900 Crew Cab - otrzymały najniższe łączne oceny w testach mających symulować skutki uderzenia pojazdu w drzewo albo przy zderzeniu się z innym pojazdem w zderzak od strony kierującego. Jeden model produkcji GM i jeden Toyoty otrzymały podobnie niskie oceny w najnowszych próbach zderzeniowych - dodał. IIHS.

FCA oświadczył, że jego pojazdy zaprojektowano do " funkcjonowania w realnym świecie, więc żaden pojedynczy test nie może ocenić ogólnego bezpieczeństwa pojazdu w realnym świecie. Każdy amerykański pojazd FCA spełnia lub przekracza wszystkie obowiązujące normy bezpieczeństwa".

IIHS jest placówką badawczą sektora motoryzacji, jej crash testy mają coraz większe znaczenie w projektowaniu elementów bezpieczeństwa w pojazdach. Producentom zależy na najwyższych ocenach testów IIHS, bo są równie ważne co oceny federalne.

Ford zastosował w F-150 lżejszą aluminiową karoserię w roku modelowym 2015. GM kwestionował w reklamach wytrzymałość aluminium, jedna z reklam pokazywała, że ludzie wolą chować się przed niedźwiedziami do stalowej klatki a nie do aluminiowej.

IIHS oświadczył, że aluminiowy Ford F-150 Super Cab rocznik 2016 był jedyną furgonetką, która uzyskała dobrą ocenę podczas testów zderzeniowych czołowo, ale skrajną, boczną częścią pasa przedniego (small overlap) przy prędkości 40 mil/godz (64 km/h).

W ubiegłym roku IIHS testował obie wersje tej furgonetki i uznał, że wydłużona wersja Super Crew wypadła dobrze,a Super Cab - nie. Ford wprowadził zmiany w Super Cab, które pozwoliły na przyznanie najwyższej oceny - wyjaśnił IIHS.

Wydłużone wersje Chevroleta Silverado i GMC Sierra, oraz Toyota Tundra Double Cab otrzymały oceny "do przyjęcia" w testach small overlap. Toyota ogłosiła, że "analizuje wyniki testów w celu znalezienia nowych sposobów ciągłego ulepszania osiągów jej furgonetek i dalszego zwiększania bezpieczeństwa jej pojazdów".

IIHS zapowiedział przetestowanie w tym roku furgonetek Nissana Titan i Hondy Ridgeline roku modelowego 2016.

Dwa pickupy produkcji Fiat Chrysler Automobiles - Ram 1500 Quad Cab i Ram 15900 Crew Cab - otrzymały najniższe łączne oceny w testach mających symulować skutki uderzenia pojazdu w drzewo albo przy zderzeniu się z innym pojazdem w zderzak od strony kierującego. Jeden model produkcji GM i jeden Toyoty otrzymały podobnie niskie oceny w najnowszych próbach zderzeniowych - dodał. IIHS.

FCA oświadczył, że jego pojazdy zaprojektowano do " funkcjonowania w realnym świecie, więc żaden pojedynczy test nie może ocenić ogólnego bezpieczeństwa pojazdu w realnym świecie. Każdy amerykański pojazd FCA spełnia lub przekracza wszystkie obowiązujące normy bezpieczeństwa".

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?