Dwa pickupy produkcji Fiat Chrysler Automobiles - Ram 1500 Quad Cab i Ram 15900 Crew Cab - otrzymały najniższe łączne oceny w testach mających symulować skutki uderzenia pojazdu w drzewo albo przy zderzeniu się z innym pojazdem w zderzak od strony kierującego. Jeden model produkcji GM i jeden Toyoty otrzymały podobnie niskie oceny w najnowszych próbach zderzeniowych - dodał. IIHS.
FCA oświadczył, że jego pojazdy zaprojektowano do " funkcjonowania w realnym świecie, więc żaden pojedynczy test nie może ocenić ogólnego bezpieczeństwa pojazdu w realnym świecie. Każdy amerykański pojazd FCA spełnia lub przekracza wszystkie obowiązujące normy bezpieczeństwa".
IIHS jest placówką badawczą sektora motoryzacji, jej crash testy mają coraz większe znaczenie w projektowaniu elementów bezpieczeństwa w pojazdach. Producentom zależy na najwyższych ocenach testów IIHS, bo są równie ważne co oceny federalne.
Ford zastosował w F-150 lżejszą aluminiową karoserię w roku modelowym 2015. GM kwestionował w reklamach wytrzymałość aluminium, jedna z reklam pokazywała, że ludzie wolą chować się przed niedźwiedziami do stalowej klatki a nie do aluminiowej.
IIHS oświadczył, że aluminiowy Ford F-150 Super Cab rocznik 2016 był jedyną furgonetką, która uzyskała dobrą ocenę podczas testów zderzeniowych czołowo, ale skrajną, boczną częścią pasa przedniego (small overlap) przy prędkości 40 mil/godz (64 km/h).