F150 C Super Cab Forda najbardziej bezpieczny

Furgonetka (pickup truck) Forda, F150 Super Cab jest jedynym pojazdem tego segmentu z roku modelowego 2016, który otrzymał najwyższą ocenę stopnia bezpieczeństwa po nowych testach Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego IIHS.

Publikacja: 13.04.2016 20:06

Dwa pickupy produkcji Fiat Chrysler Automobiles - Ram 1500 Quad Cab i Ram 15900 Crew Cab - otrzymały najniższe łączne oceny w testach mających symulować skutki uderzenia pojazdu w drzewo albo przy zderzeniu się z innym pojazdem w zderzak od strony kierującego. Jeden model produkcji GM i jeden Toyoty otrzymały podobnie niskie oceny w najnowszych próbach zderzeniowych - dodał. IIHS.

FCA oświadczył, że jego pojazdy zaprojektowano do " funkcjonowania w realnym świecie, więc żaden pojedynczy test nie może ocenić ogólnego bezpieczeństwa pojazdu w realnym świecie. Każdy amerykański pojazd FCA spełnia lub przekracza wszystkie obowiązujące normy bezpieczeństwa".

IIHS jest placówką badawczą sektora motoryzacji, jej crash testy mają coraz większe znaczenie w projektowaniu elementów bezpieczeństwa w pojazdach. Producentom zależy na najwyższych ocenach testów IIHS, bo są równie ważne co oceny federalne.

Ford zastosował w F-150 lżejszą aluminiową karoserię w roku modelowym 2015. GM kwestionował w reklamach wytrzymałość aluminium, jedna z reklam pokazywała, że ludzie wolą chować się przed niedźwiedziami do stalowej klatki a nie do aluminiowej.

IIHS oświadczył, że aluminiowy Ford F-150 Super Cab rocznik 2016 był jedyną furgonetką, która uzyskała dobrą ocenę podczas testów zderzeniowych czołowo, ale skrajną, boczną częścią pasa przedniego (small overlap) przy prędkości 40 mil/godz (64 km/h).

W ubiegłym roku IIHS testował obie wersje tej furgonetki i uznał, że wydłużona wersja Super Crew wypadła dobrze,a Super Cab - nie. Ford wprowadził zmiany w Super Cab, które pozwoliły na przyznanie najwyższej oceny - wyjaśnił IIHS.

Wydłużone wersje Chevroleta Silverado i GMC Sierra, oraz Toyota Tundra Double Cab otrzymały oceny "do przyjęcia" w testach small overlap. Toyota ogłosiła, że "analizuje wyniki testów w celu znalezienia nowych sposobów ciągłego ulepszania osiągów jej furgonetek i dalszego zwiększania bezpieczeństwa jej pojazdów".

IIHS zapowiedział przetestowanie w tym roku furgonetek Nissana Titan i Hondy Ridgeline roku modelowego 2016.

Dwa pickupy produkcji Fiat Chrysler Automobiles - Ram 1500 Quad Cab i Ram 15900 Crew Cab - otrzymały najniższe łączne oceny w testach mających symulować skutki uderzenia pojazdu w drzewo albo przy zderzeniu się z innym pojazdem w zderzak od strony kierującego. Jeden model produkcji GM i jeden Toyoty otrzymały podobnie niskie oceny w najnowszych próbach zderzeniowych - dodał. IIHS.

FCA oświadczył, że jego pojazdy zaprojektowano do " funkcjonowania w realnym świecie, więc żaden pojedynczy test nie może ocenić ogólnego bezpieczeństwa pojazdu w realnym świecie. Każdy amerykański pojazd FCA spełnia lub przekracza wszystkie obowiązujące normy bezpieczeństwa".

Biznes
Czy internet w dawnych białych plamach podrożeje?
Biznes
Nowy prezes PGZ w maju. Najpewniej z Azotów
Biznes
Firmy chcą inwestować w nowe technologie
Biznes
Jest nowa szefowa Polskiej Agencji Kosmicznej
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Blackout w Hiszpanii i Portugalii. Ekonomiści popierają podatek katastralny