W dniach 29 kwietna — 5 maja nastąpi planowa przerwa w produkcji w związku z okresem świąt (29.4 — obchody rocznicy urodzin cesarza Hirohito (Showa) zmarłego w 1898 r., 30.4. — uroczystości z okazji kwitnienia wiśni, 3.5. — rocznica konstytucji z 1947 r., 4.5. — święto przyrody, 5.5. — święto dzieci). W po 14 maja dyrekcja grupy zadecyduje o dalszych planach produkcyjnych, po ocenie stanu łańcucha dostaw podzespołów, zakłóconego trzęsieniem ziemi.
Odrębnie producent samochodów małolitrażowych Daihatsu, który w tym roku zostanie w całości przejęty przez Toyotę, poinformował, że nie oszukiwał w testach na zużycie paliwa, jak Mitsubishi Motors. — Oczywiście przestrzegamy przepisów — stwierdził Noriyoshi Matsushita z zarządu firmy, pytany przez dziennikarzy.
Daihatsu produkuje samochody z silnikami o pojemności do 660 ccm, sprzedawane głównie w Japonii, dostarcza też firmie matce karoserie i silniki. Jego głównym konkurentem jest Suzuki Motor, na obie firmy przypada 30 proc. rynku miniaut.