Reklama

Młode pokolenie mocno zmieni rodzinne biznesy

Większość rodzinnych firm, zarówno w Polsce, jak i w całym regionie, nie ma planów sukcesji, czyli przejęcia władzy. To spore ryzyko i dla przedsiębiorstw, i dla ich pracowników.

Publikacja: 15.06.2016 22:00

Tylko 16 proc. familijnych biznesów ma spisany plan sukcesji, a co piąta firma jest w trakcie przygotowania takiego planu. Większość, bo prawie dwie trzecie, pokoleniową zmianę warty przeprowadza „z marszu" – wynika z badania Deloitte przeprowadzonego wśród przedstawicieli młodego pokolenia tych firm w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), w tym w Polsce.

To spore ryzyko, gdyż jak przypomina Adam Chróścielewski, lider odpowiedzialny za praktykę firm rodzinnych Deloitte, niewielu firmom rodzinnym udaje się przetrwać zmianę pokoleniową – na całym świecie tylko jedna na trzy firmy pomyślnie przechodzi ten proces. Na takie zagrożenie zwraca też uwagę Fundacja Firm Rodzinnych (FFR), która wspiera familijne biznesy. Jak przypomina Katarzyna Gierczak- Grupińska, prezes FFR, firmy rodzinne stanowią 44 proc. przedsiębiorstw w polskim sektorze MŚP.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama