To sygnał, że jej kluczowe operacje finansowe dobiegły końca. Ogłoszone w nocy wyniki finansowe półrocza nie powinny zaskoczyć rynku.
2,443 mld zł przychodów, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej wykazała Grupa Cyfrowego Polsatu w II kwartale 2016 r. Stabilizująco działały na ich poziom wyższe wpływy z urządzeń oferowanych klientom (wzrost o blisko 80 proc. do ponad 190 mln zł m.in. za sprawą coraz szerszego stosowania systemu ratalnego), zyskujący na popularności mobilny Internet, projekt Euro 2016 jako taki i wpływy reklamowe stacji telewizyjnych grupy.
Stacje telewizyjne Polsatu dobrze radziły sobie w tym półroczu. Według szacunków domu mediowego SMG Poland (dawniej SMG Starlink) wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszej połowie 2016 roku wyniosły około 2 mld zł i wzrosły rok do roku o 1,4 proc.
Opierając się na tych estymacjach, zarząd Cyfrowego Polsatu szacuje, że udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszej połowie 2016 roku wzrósł rok do roku do 26,5 proc. z 25,2 proc. W II kw. br., wydatki na reklamę i sponsoring wyniosły 1,12 mld zł, co stanowi wzrost rok do roku o 0,5 proc., a udział grupy Solorza-Żaka w rynku reklamy urósł do 27,3 proc. z 25,2 proc. Wpływy grupy z reklamy i sponsoringu wyniosły w II kw. br. 306 mln zł, o 8,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W półroczu było to 535 mln zł po wzroście o 6,8 proc. Ujemnie zaś nieustannie taniejące rozmowy przez komórkę oraz eliminacja przychodów z dzierżawy infrastruktury przez Midasa, który obecnie należy już do Cyfrowego Polsatu. Zysk operacyjny grupy, na którą składa się sieć komórkowa Plusa, satelitarna platforma Cyfrowy Polsat, Telewizja Polsat i Polskie Media oraz szereg mniejszych biznesów Zygmunta Solorza-Żaka i Heronima Ruty, zamknął się w II kw. br. sumą 407,5 mln zł, spadając o blisko 30 proc. rok do roku.
EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) także spadła ale nieznacznie, bo o 4,3 proc. do 935 mln zł. Marża grupy na tym poziomie obniżyła się do 38,3 proc. z 39,6 proc. przed rokiem. Zysk netto okazał się być niższy o 21 proc. i wyniósł 231 mln zł.