Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.08.2016 11:22 Publikacja: 28.08.2016 11:11
Foto: Wikipedia
Najbardziej ma ucierpieć motoryzacja oraz przemysł chemiczny. W niemieckim eksporcie do Wlk Brytanii największy udział mają właśnie samochody i komponenty motoryzacyjne. Dewaluacja funta spowodowała, że ta sprzedaż staje się właśnie znacznie mniej opłacalna, niż było to przed referendum 23 czerwca. Prezes General Motors Europe i Adam Opel AG, Karl-Thomas Neumann nie ukrywa, że jego firmę Brexit będzie kosztował przynajmniej 400 mln euro.
Według Niemieckiego Stowarzyszenia producentów Motoryzacyjnych DIHK tegoroczny eksport branży zmniejszy się o 4-5 proc. podobnie ma być także w 2017 roku. To mowa o potężnych kwotach, bo zeszłoroczna wartość eksportu samochodów i komponentów dla motoryzacji do brytyjskich odbiorców sięgnęła 18 mld euro, a w I połowie 2016 wyniosła 9,6 mld. DIHK prognozowała tegoroczny wzrost na poziomie przynajmniej 5 proc.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Rozrywka dla dzieci ma różne oblicza.
Elon Musk, właściciel Tesli, ostrzega przed trudnymi kwartałami. Sprzedaż spada, a konkurencja jest coraz większa.
PGE w nowej strategii podkreśla rolę ciepłownictwa, które postrzegane jest jako ważne wsparcie dla krajowej ener...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju pr...
Jaka jest sytuacja w sporze o sukcesję w grupie Zygmunta Solorza po dymisjach w Cyfrowym Polsacie? Prawnicy mili...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas