Jak prognozuje Gartner, łączna globalna sprzedaż wszystkich tych urządzeń w tym roku nie wzrośnie wcale (i wyniesie 2,32 mld urządzeń), a w 2018 roku zwiększy się zaledwie o 1,4 proc., a w 2019 – o zaledwie niecały 1 proc. (dobije wtedy do 2,38 mld). – Na rynku panuje stagnacja. Sprzedaż telefonów komórkowych rośnie tylko na rozwijających się rynkach Azji i Pacyfiku, a rynek stacjonarnych komputerów dotykają spadki – komentuje Ranjit Atwal, dyrektor badań w Gartnerze.
Jak dodaje, taka sytuacja przekłada się na zahamowanie wzrostu cen. Konsumenci nie widzą powodu do wymieniania posiadanych urządzeń, a jeśli już chcą poeksperymentować z nowinkami, testują raczej gogle do przebywania w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, wirtualnych asystentów i ubieralne gadżety.
Jak prognozuje Gartner, w tym roku sprzeda się globalnie 205 mln stacjonarnych komputerów i laptopów (to o 6,4 proc. mniej niż rok wcześniej),a w 2019 roku ta liczba spadnie do 193 mln. Rosnąć będzie wciąż segment urządzeń dwa w jednym, czyli tabletów z dopinanymi klawiaturami, nierzadko posiadającymi już dziś opcję działania w systemach operacyjnych zastrzeżonych jeszcze kilka lat temu wyłącznie dla tradycyjnych komputerów. Między tym i 2019 rokiem ich sprzedaż wzrośnie z 49 mln do 85 mln sztuk.
Sprzedaż tradycyjnych tabletów będzie stabilna – w tym roku wyniesie 165 mln, a w kolejnych dwóch latach – 166 mln.
Nieznacznie rosnąć będzie jeszcze sprzedaż telefonów komórkowych. W ty roku na świecie sprzeda się ich 1,89 mld, a za dwa lata – prawie 1,94 mld.