Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Jacek Borek: Trendy technologiczne, których nie można przegapić

Raport Accenture Technology Vision 2017 ma największy wpływ na naszą gospodarkę w Polsce – mówi Jacek Borek, Dyrektor Zarządzający Accenture Technology.

Publikacja: 25.01.2017 11:52

#RZECZoBIZNESIE: Jacek Borek: Trendy technologiczne, których nie można przegapić

Foto: tv.rp.pl

Gość wyjaśnił, że raport Accenture Technology Vision 2017 zbiera doświadczenia z 31 krajów na całym świecie, prezentując 5 głównych trendów.

- Raport tegoroczny ma największy wpływ na naszą gospodarkę w Polsce – zaznaczył Borek.

Sztuczna inteligencja

Borek stwiedził, że trend dotyczący sztucznej inteligencji dotknie blisko 200 tys. miejsc pracy w Polsce.

- Coraz większa dostępność technologii pozwala na zastępowanie ludzi, wykonujących bardzo proste procesy – mówił.

Reklama
Reklama

- Flagowym procesem jest call center. „Wciśnij 1 żeby zrobić to, wciśnij 2 itd.” można zastąpić agentem wirtualnym, który jest w stanie posługiwać się naturalnym dla człowieka językiem i realizować to, o co człowiek prosi – tłumaczył.

Borek dodał, że wszelkiego rodzaju usługi mogą być świadczone z powodzeniem przez roboty.

 

Ludzkie oblicze technologii

Ekspert tłumaczył, że technologia dostosowuje się do naszego sposobu korzystania z niej, naszego sposobu życia. - Technologia coraz więcej wie na temat tego, jak się zachowujemy, w jakich sytuacjach chcemy korzystać z technologii i jest w stanie dostosowywać się do naszych zwyczajów – mówił.

Ekosystemy jako nowa rzeczywistość

- W zeszłym roku ten trend nazywaliśmy ekonomia oparta na platformach – wyjaśnił Borek. - Flagową platformą jest Uber, czyli platforma, która skupia wokół siebie całą masę niezależnych podmiotów, które świadczą usługi – mówił.

Zauważył, że platformy i pewne doświadczenie użytkowników będzie tym, co będzie wygrywające w przyszłości. - Jeżeli jesteśmy w stanie zbudować sposób obsługi klienta, który on pokocha, to on będzie chciał go przenosić na wszystkie inne usługi – stwierdził ekspert.

Reklama
Reklama

Rynek pracownika

- Zamiast budować gigantyczne, monolityczne organizacje, coraz bardziej skupiamy się na współpracy w ekosystemie różnych firm, podmiotów. W Polsce znamy to bardzo dobrze. W Europie Zachodniej jest to bardziej przełomowy trend – ocenił gość.

Nieznane terytorium

W raporcie czytamy: „74 proc. respondentów przyznało, że ich firmy zaczynają działać w całkowicie nowych, cyfrowych branżach, które nie zostały jeszcze dokładnie zdefiniowane”.

Borek przyznał, że przedsiębiorcy wchodzą w coś czego zupełnie nie znają. - To jest idea innowacji. To jest poszukiwanie nowych lądów – stwierdził.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama