Coraz bardziej cenimy polskość produktów i usług

Polskie firmy powinny się chwalić krajowym pochodzeniem swoich marek. Warto to robić, gdyż już prawie trzy czwarte Polaków twierdzi, polskość zachęca ich do wyboru produktu. Najsłabiej nasz patriotyzm konsumencki objawia się przy zakupach sprzętu AGD i chemii gospodarczej.

Aktualizacja: 24.04.2017 11:16 Publikacja: 24.04.2017 10:23

Coraz bardziej cenimy polskość produktów i usług

Foto: 123rf.com

Coraz częściej sprawdzamy przy zakupach, czy dany towar wyprodukowano w Polsce. Zwracamy też uwagę na informacje o krajowym pochodzeniu produktów czy usług - wynika z najnowszego raportu agencji Open Research, która drugi rok z rzędu zbadała poziom patriotyzmu konsumenckiego Polaków. Badanie, które na przełomie marca i kwietnia br. objęło 800 osób dowodzi, że nasz patriotyzm z roku na rok rośnie.

O ile w ubiegłym roku 64 proc. ankietowanych czuło się zachęconych do zakupu polskością danej marki, to w tym roku ta grupa urosła do 73 proc. Jednocześnie – do 27 proc. - (też o 9 pkt. proc.) zmniejszył się udział tych, dla których krajowe pochodzenie produktu czy usługi nie ma znaczenia albo zniechęca do wyboru. Aż dwóch na trzech ankietowanych sprawdza kraj pochodzenia produktu na metce.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Nawrocki wygrywa wybory. Rosyjskie lotniska w ogniu. Cła Trumpa rosną
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Biznes
Europejskie firmy boją się wysyłać swoich pracowników do USA
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Materiał Promocyjny
Edycja marzeń, czyli realme inspirowany Formułą 1
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?